گزارش جی پلاس؛

کشف یک ماهی جدید در دریای کارائیب + عکس

کشف گونه جدیدی از ماهی های گوبی در دریای کارائیب در حالی که طمعه شکارچی می شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ در دریای کارایب نوعی ماهی به نام شیرماهی یا lionfish از یک نوع گونه ماهی تغذیه می کند که کاملا برای دانشمندان ناشناخته است.

تحقیق جدیدی که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد این گونه جدید از گوبی های زرد ونارنجی که گوبی ماهی های بسیار کوچک در آب های آزاد است، توسط شیرماهی شکار می شوند.

گوبی ها شامل دو گونه palatogobius incendius و اخگر هستند که حدود 22 میلی لیتر طول دارند. این گونه از گوبی ها در بستر دریا در مناطقی با صخره های عمیق شناور هستند.

البته به نظر می رسد این گونه در معرض خطر و انقراض بوده و یکی از بزرگترین عوامل تهدید آنها همین شیر ماهی است که به شکل باورنکردنی شکار می کند. دانشمندان در مورد این قضیه ابراز نگرانی کرده اند که پیش از شناسایی کامل این گونه ماهی، ماهی شکارچی آنها را منقرض می کند.

شیر ماهیِ شکارچی اصالتا متعلق به اقیانوس هند بوده اما در دهه 80 و 90 میلادی وارد اقیانوس اطلس شده است. علت مهاجرت هنوز ناشناخته است اما یکی از دلایل آن را می توان صاحبان آکواریم های شخصی ای برشمرد که شیر ماهی های خود را به اقیانوس انداخته اند. این ماهی، شکارچیِ ماهری در شکار گوبی ها هستند.گوبی ها اغلب به شکل گروهی و نزدیک صخره ها زندگی می کنند.

یبسیفبی

این گونه جدید از گوبی ها به منظور مطالعه و بررسی بیشتر، جمع آوری شده اند و دانشمندان در این تابستان بنا دارند اکوسیستم این صخره ها را بیشتر مطالعه کرده تا گونه های نادری که هنوز کشف نشده را کشف کنند.

دیدگاه تان را بنویسید