گزارش جی پلاس/ آغاز هفته دوم لیگ جهانی والیبال از فردا + جدول و برنامه

بلژیک اولین حریف بلندقامتان ایران/ دیدار دوباره با قهرمان پارسال و ولاسکو در آزادی

ملی پوشان والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی والیبال میزبان هستند و جمعه در اولین گام در سالن 12هزار نفری آزادی، پذیرای بلژیک خواهند بود.

لینک کوتاه کپی شد

به‌ گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ بیست و هشتمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ در حال برگزاری است و تیم ملی والیبال ایران در هفته اول این رقابت‌ها دو شکست و یک پیروزی را در کارنامه خود ثبت کرد. شاگردان کولاکوویچ در هفته دوم میزبان این رقابت ها هستند و با بلژیک، صربستان و آرژانتین هم گروه‌اند.

 

** ایران – بلژیک جمعه 19 خرداد ساعت 21:10

ملی‌پوشان ایران در این هفته در اولین گام جمعه به مصاف بلژیک می روند. تیم ملی والیبال ایران در لیگ های جهانی گذشته تقابلی با بلژیک نداشته اما در قهرمانی جهان 2014 به مصاف بلژیک رفت و با حساب سه بر یک آن تیم را از پیش رو برداشت.

تنها تقابل تیم ملی والیبال ایران با بلژیک در قهرمانی جهان 2014: بلژیک 1 – ایران 3

ویتال هانین سرمربی تیم ملی بلژیک پس از کسب عنوان پنجم المپیک با تیم ملی آلمان دوباره هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفته است. بلژیک در هفته اول بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و با کسب دو پیروزی برابر آمریکا و صربستان و یک شکست برابر کانادا و کسب هفت امتیاز هم‌اکنون در رده دوم سطح یک لیگ جهانی ایستاده است. تیم ملی ایران هم با دو شکست برابر ایتالیا و برزیل و یک برد برابر لهستان و کسب سه امتیاز در رده دهم قرار دارد.

 

** ایران – صربستان شنبه 20 خرداد ساعت 21:10

اما ملی پوشان در دیدار بعدی مقابل صربستان قرار می گیرند، ایران و صربستان در لیگ جهانی گذشته چهار دیدار را پشت سر گذاشته‌اند که دو برد برای ایران و دو برد برای صربستان رقم خورده بود. ملی‌پوشان والیبال ایران در قهرمانی جهان 2014 و جام جهانی 2011 نیز در مقابل صربستان، پیروز شدند.

صربستان مدال طلای لیگ جهانی 2016 را نیز در کارنامه دارد. قهرمانی اخیر صرب‌ها پس از کسب پنج عنوان نایب قهرمانی در سال‌های اخیر به دست آمد. شش بار حضور این تیم در فینال‌های لیگ جهانی از سال 2003 تا 2016 نشان از قدرت بالای صرب‌ها دارد. هدایت صربستان را پاسور برجسته سال‌های قبل این تیم یعنی نیکولا گربیچ بر عهده دارد.

 

تیم ملی ایران نیز تاکنون هفت دیدار رسمی با تیم ملی صربستان برگزار کرده است که سهم ایران چهار پیروزی بوده است. در آخرین رویارویی، تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر 2 حریفش را در تهران مغلوب کرد. این دو تیم در چارچوب لیگ جهانی نیز چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر کدام دو برد و دو باخت است.

تقابل تیم ملی والیبال ایران با صربستان در گذشته:

لیگ جهانی 2013:

ایران 2 – صربستان 3

ایران 3 – صربستان 2

لیگ جهانی 2016:

ایران 1 – صربستان 3

ایران 3 – صربستان 2

قهرمانی جهان 2014:

صربستان 1 – ایران 3

جام جهانی 2011:

ایران 3 – صربستان 2

 

** ایران – آرژانتین یکشنبه 21 خرداد ساعت 21:10

به گزارش جی پلاس؛ در آخرین دیدار، بلندقامتان ایران به مصاف آرژانتین می روند. آرژانتین در لیگ جهانی گذشته دو بازی را مقابل ایران داشت که در هر دو مغلوب تیم ملی والیبال کشورمان شد. این تیم همچنین در قهرمانی جهان 2014 و جام جهانی 2011 نیز نتوانست والیبالیست های ایران را شکست دهد. اما در المپیک 2016 تیم ملی والیبال ایران رودرروی آرژانتین بازی را واگذار کرد.

آرژانتین که با خولیو ولاسکو به ایران سفر کرده است، در هفته اول بازی‌ها با دو باخت برابر فرانسه و روسیه و یک برد برابر بلغارستان توانست دو امتیاز کسب کند و هم‌اکنون پس از ایران در جایگاه یازدهم قرار دارد. رودررو شدن تماشاگران و بازیکنان ایرانی با ولاسکو می‌تواند به جذابیت‌های این بازی اضافه کند.

تقابل تیم ملی والیبال ایران با آرژانتین در گذشته:

لیگ جهانی 2016:

ایران 3 – آرژانتین 2

ایران 3 – آرژانتین 2

قهرمانی جهان 2014:

آرژانتین 0 – ایران 3

جام جهانی 2011 و 2015:

ایران 3 – آرژانتین 2

آرژانتین 3 – ایران 1

المپیک 2016:

آرژانتین 3 – ایران 0

مسابقات والیبال هفته دوم لیگ جهانی 2017 از ۱۹ تا ۲۱ خرداد ماه به میزبانی ایران و در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. در هفته سوم هم تیم ملی والیبال ایران با آمریکا، لهستان و روسیه همگروه است.

** عملکرد بلندقامتان ایران در هفته اول لیگ جهانی:

هفته نخست این رقابت ها از 12 تا 14 خردادماه به میزبانی ایتالیا پی گیری شد. ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود از هفته اول این رقابت‌ها به مصاف نایب قهرمان المپیک رفتند. تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ جهانی گذشته در مجموع هفت بار مقابل ایتالیا قرار گرفته بود که حاصل آن دو برد و چهار باخت برای ایران بود. شاگردان کولاکوویچ در مقابل ایتالیا با نتیجه سه بر صفر شکست خوردند و هر سه ست آن بازی را با اختلاف 2 یا 3 امتیاز به میزبان واگذار کردند.

شاگردان کولاکوویچ در دومین بازی خود از این رقابت‌ها نیز به دیدار برزیل، قهرمان المپیک رفتند، ایران و برزیل در لیگ‌های جهانی گذشته هفت بار برابر هم به میدان رفته بودند که سهم ایران ۳ و سهم برزیل ۴ پیروزی بود. ملی پوشان در این بازی هم، با حساب سه بر یک مغلوب قهرمان المپیک شدند.

بلندقامتان ایران در سومین و آخرین دیدار خود در هفته اول رقابت‌های لیگ جهانی 2017 به مصاف لهستان رفتند. این دو تیم در ادوار گذشته لیگ‌های جهانی در مجموع هشت بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که حاصل آن سه برد برای ایران بود. شاگردان کولاکوویچ در یک بازی کم‌نقص ۳ بر یک قهرمان جهان را از پیش رو برداشتند. با وجود این که تیم ملی ایران در مصاف با لهستان بازیکنان ستاره خود یعنی محمد موسوی و سعید معروف را در اختیار نداشت اما موفق شد تیم بدون شکست لهستان را مغلوب خود کند. امیر غفور، محمد جواد معنوی‌نژاد و میلاد عبادی‌پور سه بازیکن ستاره ایران در این بازی بودند.

ایران در پنجمین تجربه حضورش در لیگ جهانی در هفته اول با ترکیب سعید معروف، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، امیر غفور، فرهاد نظری‌افشار، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، محمدجواد معنوی‌نژاد، سامان فائزی، عادل غلامی، مسعود غلامی، مهدی مرندی و مصطفی حیدری و سرمربیگری ایگور کولاکوویچ به ایتالیا رفت.

 

صعود ایران و قعرنشینی آمریکا در رده‌بندی لیگ جهانی والیبال تا پایان هفته اول:

رده

تیم

تعداد‌بازی

برد

باخت

امتیاز

1

فرانسه

3

3

0

9

2

بلژیک

3

2

1

7

3

برزیل

3

2

1

7

4

صربستان

3

2

1

6

5

لهستان

3

2

1

5

6

کانادا

3

2

1

4

7

روسیه

3

1

2

4

8

ایتالیا

3

1

2

3

9

بلغارستان

3

1

2

3

10

ایران

3

1

2

3

11

آرژانتین

3

1

2

2

12

آمریکا

3

0

3

1

 

به گزارش جی پلاس؛ رقابت های والیبال لیگ جهانی 2017 در سه سطح برگزار می‌شود و ۳۶ تیم به رقابت با یکدیگر می پردازند.

سه سطح تیم های شرکت کننده در بیست و هشتمین دوره لیگ جهانی والیبال به شرح زیر است:

سطح ۱. آرژانتین، بلژیک، برزیل ، بلغارستان، کانادا، فرانسه، ایران ، ایتالیا، لهستان، روسیه، صربستان و آمریکا.

سطح ۲. استرالیا، چین، جمهوری چک، مصر، فنلاند، ژاپن، کره ، هلند، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و ترکیه.

سطح ۳. اتریش، اسپانیا، استونی، آلمان، یونان، قزاقستان، مکزیک، مونته نگرو، قطر ، چین تایپه، تونس، ونزوئلا.

برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم و سوم لیگ جهانی والیبال:

هفته دوم:

ایران – بلژیک جمعه 19 خرداد ساعت 21:10

ایران – صربستان شنبه 20 خرداد ساعت 21:10

ایران – آرژانتین یکشنبه 21 خرداد ساعت 21:10

هفته سوم:

ایران – آمریکا پنج شنبه 25 خرداد ساعت 19:55

ایران – لهستان شنبه 27 خرداد ساعت 22:40

ایران – روسیه یکشنبه 28 خرداد ساعت 19:55

دیدگاه تان را بنویسید