گزارش جی پلاس؛

بیماری جدید "آرنج تنیس بازان" چیست؟ + علائم و درمان

به انتشار درد از ناحیه خارجی آرنج به ساعد و مچ، درد یا بیماری "آرنج تنیس بازان" یا "تنیس البو" می گویند. این نوع از آرنج درد بر اثر کار زیاد یا ورزش زیاد به وجود می آید و بسیار هم شایع شده اما می توان آن را درمان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سبک زندگی جی پلاس؛ آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت آرنج، یک نوع آسیب ناشی از فشار مداوم است که به دلیل استفاده بیش از حد از زردپی یا تاندون به وجود می آید. مهمترین مساله در درمان این بیماری ، شناسایی علت فشار و کاهش استفاده مدوام ازعضلات بازکننده ساعد است.

در بعضی موارد علایم درد به خودی خود بعد از 2 سال برطرف خواهد شد. اما چندین روش مختلف برای کم کردن درد وجود دارد مثل بستن آرنج با بند دقیقا در زیر آرنج به منظور کاهش کشش تاندون. همچنین تزریق بی حسی موضعی به محل درد می تواند درد را کاهش دهد.

- علائم بیماری:

درد با فعالیت هایی که نیاز به گرفتن اجسام با دست دارد زیاد می شود، مثل ریختن شیر در گالن، بلند کردن فنجان قهوه، بلند کردن ساک و چمدان، کارهای شدید دستی، حرکات مرتبط با شغل مثل نوازنده ی موسیقی، استفاده از کامپیوتر و ورزش های مختلف و... که محل درد در خارج آرنج و محل اتصال تاندون به استخوان است.

همچنین بیماران از نظر شدت علائم به سه گروه تقسیم بندی می شوند: در گروه 1 و 2 درد آرنج با فعالیت تشدید می شود و در استراحت درد خفیفی دارند و قادر به انجام فعالیت های عملکردی خود هستند و بعد از دوره ای استراحت درد آنها کم می شود. برای این دو گروه درمان های فیزیوتراپی و غیرجراحی (دارویی) جواب می دهد.

اما گروه سوم: در شب و استراحت نیز درد دارند و فعالیت آنها کاملاً مختل می شود بهترین درمان برای این گروه جراحی است.

به گزارش جی پلاس؛ دکترها به تازگی روش تزریق بوتاکس را به محل درد آغاز کرده اند. موج درمانی و طب سوزنی هم می تواند در حالی که بیماران تمرینات  ورزشی خود را انجام می دهند نیز کمک کند. اما مفیدترین روش قرار دادن بازو در کنار بدن و کشیدن آن به سمت زمین و مجددا خم کردن آن است که زاویه ای 90 درجه درست می کند.

 


 

دیدگاه تان را بنویسید