پس از انتخاب به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازیهای کشورهای اسلامی

جام بزرگ در گفتگو با جی پلاس: فقط بخاطر "حجاب" انتخاب نشدم/ امیدوارم نتایج قابل قبولی بگیرم

مه لقا جام بزرگ پرچمدار ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، امیدوار است بتواند نماینده خوبی برای ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد انتخاب پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی تصمیم گرفته شد تا مه لقا جام‌بزرگ یکی از قهرمانان تیراندازی کشورمان به عنوان پرچمدار ایران در این بازی‌ها باشد. شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک برای این انتخاب معتقد است که با توجه به این که در رژه بازی ها، بانوان حضور دارند نماد حجاب و مدال آوری مد نظر است و به همین دلیل هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مه لقا جام‌بزرگ را بخاطر حجابش انتخاب کرده است.

مه‌لقا جام بزرگ اولین ورزشکار ایرانی بود که سهمیه المپیک لندن را کسب کرد. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ مونیخ، برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال شد و با قرار گرفتن در رده پنجم جهان، توانست ایران را صاحب سهمیه المپیک کند. وی با کسب مدال نقره بخش سه وضعیت مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ دهلی، جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را هم به دست آورد.

مه‌لقا به همراه زهرا هاشمی ووشوکار، تنها ملی پوشان با پوشش چادر تیم های ملی بانوان ایران هستند. حجاب وی مورد تشویق رهبر معظم انقلاب در سال ۹۱ نیز قرار گرفت.

اما مه‌لقا جام بزرگ در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در مورد انتخابش به عنوان پرچمدار ایران در بازی های کشورهای اسلامی اظهار کرد: وقتی این خبر را شنیدم، خیلی خوشحال شدم. امیدوارم در بازی های کشورهای اسلامی بتوانم نماینده شایسته ای برای کشور عزیزم ایران باشم.

او در مورد علت این انتخاب که گفته شده به دلیل حجاب وی بوده نیز تصریح کرد: من هم در خبرها این موضوع را خواندم اما قطعا برای این انتخاب معیارهای مدنظر بوده و فقط حجاب به تنهایی نیست. معیارهای مختلفی که بر اساس همه آنها، انتخاب صورت گرفته است. به نظرم باید تمام معیارهای انتخاب را از مسئولانش پرسید اما در هر حال من از این انتخاب خیلی خوشحالم.

جام بزرگ در واکنش به اینکه به دنبال چه مقامی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی هستید نیز به جی پلاس گفت: برای نخستین بار است که به بازی های کشورهای اسلامی اعزام می شوم. از طرفی هم به دلیل مصدومیتی که از سال گذشته دارم، دیر به تمریناتم رسیدم. آن آسیب هرچند کمتر شده اما کماکان ادامه دارد. نمی توان عنوان و رتبه ای را پیش بینی کرد اما با همه این اوضاع، در حال کسب آمادگی نهایی برای این مسابقاتم و امیدوارم نتایج قابل قبولی را بگیرم.

پرچم دار ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 2017 باکو در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم هموطنان عزیزم برایم دعا کنند و دعای خیر مردم نیران بدرقه کاروان ایران باشد.

به گزارش جی پلاس؛ بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از ۲۲ اردیبهشت تا اول خردادماه در باکو آذربایجان برگزار می شود و مه لقا جام بزرگ به همراه 11 تیرانداز دیگر نمایندگان ایران در این بازی ها هستند.

مه لقا جام بزرگ

دیدگاه تان را بنویسید