در آلمان رشد کردم اما عید نوروز را دوست دارم

اشکان دژاگه در گفتگو با جی پلاس: نباید از 6 امتیاز بازی با قطر و چین غفلت کنیم/ در بازگشت به ولفسبورگ بدشانس بودم!

هافبک لژیونر تیم ملی که سرانجام به ولفسبورگ برگشت اما تاکنون بخاطر مصدومیت نتوانسته بازی کند، از انگیزه و آرزوهای بزرگش برای تیم ایران و حضور دوباره در آلمان می گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در سالی که همه ایرانی‌ها در اروپا درخشیدند، اشکان دژاگه هافبک برجسته و صاحب نام ایرانی هم از فوتبال قطر به آلمان بازگشت تا بار دیگر  با حضور در یکی از معتبرترین لیگ های اروپا، بر اعتبار خود بیافزاید. اشکان دژگه پیش از عضویت در تیم ملی ایران، حضور تیم‌های ملی رده پایه و المپیک آلمان را هم پشت سر گذاشته بود اما سرانجام تصمیم گرفت به تیم وطنش بپیوندد.

او حضور موفقی در ولفسبورگ آلمان داشت اما در فولام و  لیگ برتر انگلیس نتوانست فرصت درخشش قبل را پیدا کند و نهایتا در ازای دریافت مبلغ قابل توجهی به العربی قطر پیوست. اشکان طی چند سال حضور در لیگ قطر دوران پرفراز و نشیبی طی کرد اما عملکرد او همیشه برای تیم ملی ایران  تقریبا خوب بود. او امسال بعد از چند ماه استراحت بالاخره در فصل و نقل و انتقالات نیم فصل به ولفسبورگ بازگشت تا خاطرات خوب گذشته را به همراه این تیم تکرار کند.

دژاگه که پیش از این توانسته بود به همراه این تیم، جام قهرمانی بوندس لیگا را بالای سر ببرد اما این بار ماموریت به مراتب سخت‌تری را با «گرگ‌ها» دارد و باید از سقوط این تیم به بوندس لیگا 2 جلوگیری کند.

لژیونر ایرانی از طرفی در تیم ملی هم به یک وزنه تبدیل شده و در غیبت آندرانیک تیموریان بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بندد. او که یک بار حضور در جام جهانی برزیل را تجربه کرده بسیار مصمم است به همراه تیم شگفت انگیز کی‌روش به روسیه برود و به ماجراجویی خود ادامه دهد.

اشکان که همواره به زندگی در آلمان عادت کرده و در آنجا هم بزرگ شده و اکنون در آخرین روزهای سال 95 به سوالات خبرنگار  جی پلاس ما پاسخ داد و شرایط خود و آرزوهایش برای سال پیش رو صحبت کرد.

** به پایان سال 95 رسیدیم و شما در آستانه حضور در ترکیب ولفسبورگ و بازگشت مجدد به بازی‌های بوندس لیگا هستید.

در اواخر سال 95 به ولفسبورگ پیوستم اما هنوز برای تیمم بازی نکرده‌ام. من در ولفسبورگ خیلی راحت هستم و با هواداران ارتباط خوبی دارم. امیدوارم دوران خوب گذشته را با تیمم تکرار کنیم.

** بالاخره یک بار دیگر به فوتبال اروپا بازگشتی و همه در انتظار بازی کردن تو هستند...

بعد از جدایی از العربی چند پیشنهادات از تیم های مختلف داشتم که مفصل به همه آنها فکر کردم. از چند تیم اروپایی پیشنهاد داشتم اما پیشنهاد ولفسبورگ برای من که قبلا بازیکن این تیم بودم و بهترین دوران فوتبالم را با آن‌ها داشتم، از این حیث خیلی خوب بود. در این فصل ولفسبورگ هم شرایط خوبی در مسابقات ندارد و من برای کمک به آنها آمده ام.

** در بازگشت بدشانس هم بودی!

دقیقا؛ در حالی که همه چیز برای بازگشت و بازی کردن من فراهم بود، متاسفانه در تمرینات مصدوم شدم و این بدترین اتفاق در مقطع کنونی بود! با این حال با انگیزه تمرین ها و برنامه های پزشکی‌ام را پشت سر گذاشتم و فکر می کنم به زودی تمرینات جدی را آغاز کنم. می خواهم با بهترین فرم به کمک ولفسبورگ بیایم.

اشکان دژاگه

** فکر می کنی ولفسبورگ در بوندس لیگا باقی می‌ماند؟

تیم خوبی داریم اما نتایج خوب نبوده اند! اگر با تلاش و جنگندگی بیشتر در بازی‌های پیش رو حاضر شویم می توانیم امتیازات بیشتری کسب کنیم و از منطقه سقوط جدا شویم. البته اگر واقع بین باشیم شرایط برای بقا خیلی سخت‌تر از گذشته شده اما معتقدم می‌توانیم در بوندس لیگا بمانیم.

** معمولا فوتبالیست‌هایی که به حوزه خلیج فارس می‌روند، با افت فنی مواجه می‌شوند اما پس از تو رضا قوچان نژاد به هلند بازگشت و تاکنون موفق بوده؛ خودت هم راه حضور دوباره در در ولفسبورگ را پیش گرفته ای، فکر می کنی چقدر موفق باشی؟

من در بهترین فرم بدنی از فولام به قطر پیوستم اما در ابتدا بدشناس بودم و مصدوم شدم. همین مصدومیت تا حدودی در فصل نخست، کارم را سخت کرد اما رفته رفته بهتر شدم و به کمک العربی آمدم. اما در ادامه مسابقات نتوانستم آن طور که می خواهم برای تیمم بازی کنم و طبیعتا باید برای آینده بهترین تصمیم را می گرفتم. انگیزه ام برای موفقیت بیشتر کم نیست و الان به انتخابم در این مقطع ایمان دارم.

** حضور مستمر در تیم ملی یکی از دلایل تو برای حضور دوباره در اروپا بود؟

تیم ملی در شرایط مناسبی برای صعود به جام جهانی قرار گرفته اما این اتفاق با تلاش بازیکنان و مربیان تیم ملی رخ می‌دهد. من هم به عنوان بازیکن دوست دارم در موفقیت‌های تیم کشور نقش داشته باشم. به هر حال برای حضور مستمر در تیم ملی باید قابلیت‌های فنی بالایی داشت و بازیکنان باید بهترین فرم را برای بازی کردن داشته باشند.

اشکان دژاگه

** شرایط تیم ملی و رقبایش را در بازی های حساس پیش رو چطور ارزیابی می‌کنی؟

رقبای ما که از امکانات کاملی برخوردارند و شرایط خوبی هم دارند و نباید آن ها را دست کم بگیریم. با این حال ما بازیکنان و مربی خوبی داریم که پیش از این هم قابلیت‌های خود را نشان داده‌اند. بازی با قطر و چین در نوروز بسیار اهمیت دارد و باید با بیشترین آمادگی به مصاف آنها برویم و امیدوارم 6 امتیاز کامل را کسب کنیم.

** زمانی که به تیم ملی دعوت شدی، تعداد بازیکنان لژیونر ایران بسیار کم بودند اما اکنون تعداد آنها بیشتر شده است. عملکرد آن ها را چطور می‌بینی؟

بازیکنان ایرانی مانند قوچی، سردار، کریم، مسعود، جهانبخش و ... بسیار خوب بوده‌اند و امیدوارم آنها به اهداف خود دست یابند. همینطور تعداد ایرانی ها در لیگ های معتبر خارجی هم بیشتر شود و قطعا این باعث افزایش کیفیت تیم ملی می شود.

** شانس صعود تیم ملی به جام جهانی را چقدر می‌بینی؟

تیم ما نتایج خوبی در دور رفت کسب کرد و اکنون هم سه بازی داخل خانه داریم. سخت‌ترین بازی دیدار با کره جنوبی در کشورش است. در مسیر پیش رو فکر می کنم اما از دو بازی اول به هیچ وجه نباید غفلت کنیم. اگر در این دو دیدار 6 امتیاز بگیریم، گام بزرگی در صعود به جام جهانی روسیه برداشته ایم.

اشکان دژاگه

** زندگی در آلمان و حضور در کنار خانواده قطعا می‌تواند برایت بسیار خوب و موثر در موفقیت های بعدی ات باشد...

دقیقا همینطور است. زندگی در آلمان، جایی که در آن رشد کردم و خانواده‌ام در آنجا هستند، بهتر از هر جای دیگری است و با آرامش و تمرکز بیشتری به فوتبال می‌پردازم و این عامل انگیزشی با هیچ عامل دیگری قابل قیاس نیست.

** در پایان برای سال آینده چه برنامه‌ها و اهدافی داری؟

دوست دارم بهترین لحظات را به همراه خانواده و تیمم داشته باشم. از نظر فوتبالی به دنبال تکرار خاطرات خوب گذشته با ولفسبورگ و عبور از شرایط بحرانی فعلی هستم. همینطور موفقیت با تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی 2018 .

** و صحبت پایانی در آستانه نوروز 96؟!

با وجود اینکه در آلمان رشد کردم و بزرگ شدم، عید نوروز و حضور در ایران همیشه برایم شیرین بوده و آن را دوست دارم. امیدوارم همه مردم کشورم در نوروز 96 لحظات خوبی را سپری کنند.

اشکان دژاگه

دیدگاه تان را بنویسید