امیر سرتیپ فولادی درباره جام جهانی نظامیان به جی پلاس خبرداد:

راه برای ورود بسیجیان باز شد

رئیس تربیت بدنی ارتش از تفکیک مسابقات ورزشی سربازان و پرسنل کادر ارتش خبر داد و گفت: از این پس بسیجیان هم به مسابقات ارتش های جهان اعزام شوند.

لینک کوتاه کپی شد

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی که به تازگی مسئولیت تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی را برعهده گرفته است، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره برنامه های جدید این سازمان، اظهار کرد: در ارتش و نیروهای مسلح برنامه های خوب و قابل اجرایی تدوین شده که متاسفانه در سال 95 اجرا نشد اما بنا داریم اجرای آنها را هرچه زودتر آغاز کنیم.

** تفکیک میان مسابقات ورزشی سربازان و پرسنل کادری

وی افزود: یکی از آنها تفکیک میان برگزاری مسابقات پرسنل کادری و سربازان وظیفه است. قبلا این اتفاق نمی افتد و همه در یک گروه با هم شرکت می کردند. اختلاف سنی ها و گاهی هم حرفه ای بودن سربازان، مشکلاتی را به وجود می آورد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسابقات را از هم تفکیک کنیم.

** استفاده از بسیجیان جهت حضور در مسابقات ارتش های جهانی

رئیس تربیت بدنی ارتش ایران در پاسخ به اینکه در این صورت نحوه انتخاب اعضای تیم های اعزامی به مسابقات ارتش های جهان (سیزم) چگونه خواهد شد، به جی پلاس گفت: این یک استثناء است. برای انتخاب ورزشکاران جهت حضور در رقابت های ارتش های جهان و سایر مسابقات بین المللی که جنبه انتخابی دارد، همه نفرات می توانند حضور داشته باشند. همچنین برای آن مسابقات در رشته های گوناگون، مصوب شده که نیروهای بسیجی هم می توانند حضور داشته باشند و ما در رویدادهای اخیر هم از آنها استفاده کردیم؛ به این دلیل که باید بهترین تیم راهی مسابقات ارتش های جهان شود.

** ترغیب مشمولان به سربازی با ورزش؟

سرتیپ فولادی در پاسخ به اینکه "چه برنامه هایی برای مشارکت بیشتر نیروهای سرباز در ورزش نیروی مسلح، به منظور ترغیب بیشتر آنها نسبت به نظام وظیفه دارید" به جی پلاس گفت: اتفاقا یکی از دلایل تفکیک رقابت های سربازان و پرسنل کادر هم همین مسئله بود و حتی به این نتیجه رسیدیم یک هیات ورزشی به نام هیات سربازی تشکیل دهیم. مسئله دوم، مربوط به باشگاه هاست. مثلا در باشگاه نیروی زمینی 25 رشته ورزشی فعال است؛ در پدافند 20 رشته و در نیروی هوایی و نیروی دریایی هم 12 رشته. جالب اینکه قالب نفرات از پرسنل نیروی وظیفه هستند. تیم فوتبال نیروی زمینی و والیبال را در حال حاضر تقریبا سربازان تشکیل داده اند. ما امسال میزبان تیم والیبال ارتش های جهان بودیم و قهرمان هم شدیم که 80 درصد تیم را سربازان وظیفه تشکیل می دادند؛ یعنی 8 بازیکن اصلی تیم. همین اتفاق ها باعث می شود سربازان جذب تیم های نظامی شوند. الان خود ورزشکاران پی گیر هستند که کدام تیم سرباز می گیرد و می توانند در آن تیم ها سربازی شان را بگذرانند.

وی همچنین درباره نحوه جذب سرباز – ورزشکار نیز، توضیح داد: همه چیز روند مشخص خودش را دارد. ما حتی این را هم مشخص کرده ایم که اگر ورزشکاری حرفه ای بیاید و در رشته او تیمی نداشته باشیم، او را به نیروی انتظامی یا بسیج و سپاه می فرستیم تا آسیبی از این بابت نبیند و در کورس قهرمانی اش باشد. نمی خواهم بگویم در تمامی مراحل موفق خواهیم شد اما تلاش می کنیم تا سربازان لطمه ای نبینند.

دیدگاه تان را بنویسید