جی پلاس؛

علائم حمله قلبی در زنان با مردان متفاوت است

یک مطالعه آمریکایی نشان داد که علائم حمله قلبی در زنان با مردان متفاوت است و شامل تعریق، سرگیجه و حالت تهوع است و اغلب هنگام خواب یا استراحت رخ می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله پزشکی: برخلاف مردان، علائم سکته قلبی در زنان لزوماً به صورت درد قفسه سینه یا احساس فشار نیست، بنابراین زنان باید از این علائم خود آگاه باشند و در عین حال برای کاهش احتمال بیماری قلبی تلاش کنند.

دکتر چانتورا آلور، متخصص پزشکی خانواده در کلینیک مایو در آمریکا، می‌گوید: «آگاهی از عواملی که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند و سپس برای اجتناب از آنها مهم است.» وب‌سایت اکسپرس که در زمینه تحقیقات پزشکی تخصص دارد، می‌گوید: «برخی از این عوامل که منجر به تشدید بیماری‌های قلبی در زنان می‌شود، خطرات سنتی برای هر دو نوع از جمله کلسترول بالا، چاقی و فشار خون بالا هستند».

وی با اشاره به اینکه زنان برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باید به عوامل دیگری مانند دیابت، استرس روانی، استعمال دخانیات و کم تحرکی توجه داشته باشند، افزود: شرایط سلامتی خاصی وجود دارد که ممکن است خطر عفونت، افزایش یابد. 

وی با تاکید بر اینکه زنان در همه گروه های سنی باید خطرات بیماری های قلبی را جدی بگیرند، توضیح داد که برخی از زنان مایلند اهمیت این علائم را دست کم بگیرند و تا زمانی که آسیب وارد نشده باشد، به این مشکل سلامتی علاقه نشان نمی دهند. وضعیت سلامتی آنها به حدی بدتر می شود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند.

مطالعات انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که سیگار کشیدن و مصرف قرص های ضد بارداری خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در زنان تا 20 درصد افزایش می دهد و برخی از علائم بیماری قلبی در زنان اغلب توسط پزشکان اشتباه تشخیص داده می شود. از این منظر، به زنان توصیه می شود به محض احساس ناخوشی یا علائم بیماری، فوراً به دنبال مراقبت های بهداشتی باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید