در گفت و گو با جِی پلاس مطرح شد

گلایه دختر بسکتبال با ویلچر ایران از تصمیم مسئولان

ملی پوش بسکتبال با ویلچر زنان از عدم اعزام تیم به رقابت های قهرمانی آسیا انتقاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدیه روحانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص اعزام نشدن تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه گفت: زمان مسابقات جهانی مسئولان گفتند نمی‌توانید مدال کسب کنید و به این نتیجه رسیدند که به آن رقابت اعزام نشویم و کارهای دیگری برای ما انجام بدهند در مورد این مسابقات هم گفتند شانس کمی برای مدال آوری دارید و به خاطر این که مدال آسیایی نگرفتیم ترجیح دادند اعزاممان نکنند.

او افزود:  ما تیم قدرتمندی بودیم و امسال به دلایل زیادی نتوانستیم مدال بیاوریم، تایلند که رقیب ما بود و مدال گرفت تیم جوانان خود را به مسابقات جهانی اعزام کرد و تا قبل از بازی های آسیایی در چند رقابت از جمله 3 به 3، جوانان و .... شرکت کرد که توانست در مقابل ما بایستد و با تیم جوانان خود بازی کند و این خیلی برای ما سنگین بود، بالاخره نتیجه زحماتشان را دیدند چون به چند مسابقه اعزام شدند، سرمایه گذاری می‌کنند و ثمره‌اش را می‌بینند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: مربیان ما هم در مسابقات سال گذشته و هم امسال خیلی تلاش کردند اما هر چه که شد نتوانستیم مدال کسب کنیم و گفتند اعزام نمی‌کنیم به خاطر این که آسیب شناسی شوید که چرا شکست خوردید؛ اما الان زمان مناسب آسیب شناسی برای ما نبود.

اگر قرار به اعزام بر اساس کیفیت باشد تمام مسابقات و در تمامی رشته‌ها باید این روال اجرا شود نه تنها برای بسکتبال با ویلچر زنان،  ملی پوش ایران در این باره گفت: در مورد خودمان بگویم که تیم باید با هر نتیجه‌ای اعزام می‌شد چون خیلی کشورها در این رقابت حضور دارند؛ در مورد رشته‌های دیگر هم به نظر من باید ورزشکاران را اعزام کنند چون هر کسی به تیم ملی آمده بالاخره زحمت کشیده که به این جایگاه رسیده است.

مهدیه روحانی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: ما باید تجربه کسب کنیم که مدال آور شویم البته با حضور چین کار سخت است اما غیر ممکن نیست. مسابقات سال گذشته فکر نمی‌کردند که تا این حد پیشرفت داشته باشیم و پایاپای با ژاپن و استرالیا پیش برویم‌؛ در بازی های آسیایی خیلی هم تلاش کردیم اما نشد.  تمرینات ما به خوبی و مداوم برگزار می‌شود و امکانات برای رفت و آمد هم داریم اما همین که مسابقه نیست باعث می‌شود انگیزه نداشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید