این خودرو جانشین پژو پارس است + قیمت

پژو پارس به عنوان آخرین بازمانده پلتفرم 405 شناخته شده که البته قرار است تا آخر سال بازنشسته شده و جای خود را به سورن پلاس جدید دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تکراتو نوشت: با از رده خارج شدن پژو پارس محبوب، ایران خودرو جانشین برحق این سدان محبوب را معرفی کرد. در ادامه با معرفی مشخصات سورن پلاس با موتور XU7P همراه ما باشید.

حتماً می‌دانید که پژو پارس به عنوان آخرین بازمانده پلتفرم 405 شناخته شده که البته قرار است تا آخر سال بازنشسته شده و جای خود را به سورن پلاس جدید دهد. اولین تبلیغات تلویزیونی پژو پارس در سال 1379 پخش شد که خبر ورود نسخه به‌روزتر و پرآپشن‌تر پژو 405 را می‌داد.

این خودرو تاکنون درمدل‌های مختلف و موتورهای متفاوت با آپشن‌های گوناگون توسط ایران خودرو تولید شده و قطعاً محبوب‌ترین سدان ایران خودرو لقب دارد. حال که خبر از رده خارج شدن پژو پارس تا آخر سال منتشر شده، نگاهی می‌‌اندازیم به مشخصات سورن پلاس با موتور XU7P که قرار است جایگزین پژو پارس باشد.

مشخصات سورن پلاس با موتور XU7P

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد پژو پارس را تا آخر سال از رده خارج کند. حال قرار بر این شده که این خودروساز سمند سورن پلاس با موتور XU7P یا همان موتور پژو پارس ELX جدید را به جای این سدان محبوب به خط تولید اضافه کند. نام سورن پلاس جدید، سورن پلاس بهینه است که از لحاظ قیمت با نمونه معمولی این خودرو تفاوت دارد. این خودرو از لحاظ مشخصات فنی از سورن پلاس فعلی ضعیف‌تر و در عین حال از لحاظ اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

 

پژو پارس

 

*بیشتر بخوانید:

ریزش سنگین قیمت محصول جدید ایران خودرو در بازار!

آغاز فروش خودرو به قیمت کارخانه با هایما و لاماری، از فردا (12 آذر 1402) + شرایط

فروش خودروهای داخلی و خارجی با شرایط آسان تر، آذر 1402 + جزییات

محصول جدید سایپا در تهران دیده شد + فیلم

فروش محصول جدید کرمان موتور خودرو جی7 برقی - E50A + عکس و مشخصات

 

مشخصات فنی سورن پلاس جدید با موتور XU7P

تفاوت سورن پلاس بهینه با پژو پارس فقط در شکل ظاهری آنان است و در بخش فنی تفاوتی با هم ندارند. پیشرانه سورن پلاس بهینه از نوع 1.8 لیتری XU7P با 8 سوپاپ است که توانایی تولید 98 اسب‌بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور را داراست. این خودرو از یک جعبه دنده دستی 5 سرعته مانند پژو پارس برای رساندن قدرت موتور به چرخ‌ها بهره می‌برد. همچنین سورن پلاس بهینه در هر 100 کیلومتر مسافت فقط 7 لیتر بنزین می‌سوزاند.

امکانات رفاهی سورن پلاس XU7P

اما می‌رسیم به بخش امکانات رفاهی و ایمنی سورن پلاس بهینه که از نمونه فعلی ضعیف‌تر است. امکانات سورن جدید شامل موارد زیر می‌شود:

تریم داخلی پارچه ای

کیسه هوا راننده و سرنشین جلو

نمایشگر لمسی

رینگ‌های فولادی

پشتی برقی صندلی‌های جلو

آینه های تاشو برقی

فرمان هیدرولیک

سنسور و دوربین پارک عقب

ترمز دیسکی جلو و ترمز کاسه ای عقب

تهویه اتوماتیک

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کنترل پایداری الکتریکی

سنسور پایش باد لاستیک‌ها

نشانگر تعویض دنده GSI

پوزیشن لامپ

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

چراغ روشنایی روز (دی‌لایت)

و غیره

 

سورن

 

لازم به ذکر است که سورن پلاس بهینه فاقد رینگ‌های آلومینیومی و کروز کنترل است.

دیدگاه تان را بنویسید