جی پلاس؛

فایده های خوردن روزانه هویج؟ / از سلامت پوست و قلب تا کاهش وزن

فواید هویج از تقویت سیستم ایمنی، پوست و مو، سلامت قلب و دندان تا بهبود عملکرد مغز متغیر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از وب سایت "NDTV": هویج یک ماده غذایی غنی از بتاکاروتن است، رنگدانه ای که در برخی گیاهان مانند سیب زمینی شیرین و اسفناج یافت می شود.

 

فایده های خوردن روزانه هویج؟

هویج منبع عالی ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین B6 است. این ویتامین ها برای حفظ سلامت کلی، تقویت سیستم ایمنی و ارتقاء رشد و توسعه مناسب حیاتی هستند.

هویج به دلیل محتوای بالای بتاکاروتن که به ویتامین A تبدیل می شود، بینایی را بهبود می بخشد. برای بینایی خوب ضروری است و به پیشگیری از اختلالات مرتبط با چشم مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می کند.

 

خاصیت هویج برای قلب

محتوای بالای فیبر موجود در هویج به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند که در نهایت برای سلامت قلب و عروق مفید است. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در هویج از قلب در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

هویج سرشار از فیبر غذایی است که به حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می کند. فیبر باعث حرکت منظم روده می شود، از یبوست جلوگیری می کند و موجب می‌شود سیستم گوارش  به درستی کار کند.

 

فایده هویچ برای پوست

 

آنتی اکسیدان های موجود در هویج مانند بتاکاروتن و ویتامین C به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می کند. علائم پیری را کاهش می دهد و درخشش طبیعی را افزایش می دهد.

هویج سرشار از مواد مغذی وتقویت کننده سیستم ایمنی مانند ویتامین A است که تولید گلبول های سفید خون را تحریک می کند و سیستم دفاعی بدن را در برابر عفونت ها و بیماری ها تقویت می کند.

 

تاثیر خوردن هویج در کاهش وزن

 

هویج کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است، که آن را به یک میان وعده ایده آل برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند تبدیل می کند. محتوای بالای فیبر باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و از میان وعده های غیر ضروری کاسته شود.

 

خواص هویج برای دندان ها؟

 

جویدن هویج خام از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند. سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری موجود در هویج، مانند ویتامین A و پتاسیم، به بهبود عملکرد شناختی و حافظه کمک می کند. هویج حاوی ترکیباتی است که به فرآیند سم زدایی کمک می کند و به دفع سموم مضر از بدن و ارتقای سلامت کبد کمک می کند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید