جی پلاس

راه های تقویت پیوند خانوادگی / با فرزند نوجوان غیررسمی صحبت کنید

تشویق به بازی از جمله راه های عالی برای تقویت پیوندهای خانوادگی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل وب سایت houseofwellness: در میان هیاهوی زندگی که پر از جزئیات، چالش ها و کار است، علاوه بر مشغله های فراوان، ایجاد یک خانواده قوی و شاد ممکن است رویایی غیرممکن به نظر برسد، اما این چیزی است که می توان به آن دست یافت، به خصوص با مشارکت دو قطب خانواده یعنی پدر و مادر، در دستیابی به این مهم، حتی اگر دچار اضطراب های روزمره باشند. اما راه‌ها و گام‌های ساده‌ای وجود دارد که پیوند خانواده را قوی‌تر می‌کند، زیرا این امر به رشد اجتماعی کودک کمک می‌کند و اعتماد به نفس او را افزایش می‌دهد.

 

مراقب سلامتی خود باشید

برای اینکه کودکی سالم با خانه و زندگی خانوادگی پایدار و حمایت‌کننده رشد کند، والدین باید برای رفاه و سرگرمی او زمانی را فراهم کنند و این همان چیزی است که آنها را قادر می‌سازد تا علاوه بر مراقبت از وضعیت سلامتی و روانی آنها و اختصاص زمان کافی برای تنظیم زندگی خودبه خوبی فرزندان خود را زیر نظر داشته باشند.
 

 

زمان بازی کودکان

والدین باید به زمان بازی بچه ها توجه کنند و حتی آنها را تشویق کنند، چرا که زندگی فقط درس خواندن و کار نیست، بلکه باید به سرگرمی هم توجه کرد و ایرادی ندارد که والدین خودشان در بازی با فرزندانشان شرکت کنند.

 

مرزها را با کودکان تعیین کنید

توقعات خود را از فرزندتان خیلی زیاد نکنید. کودکان به سازماندهی و راهنمایی والدین خود نیاز دارند تا احساس کنند که بر پایه ای مطمئن و سازمان یافته هستند و بر اساس آن تصمیمات درستی بگیرند. والدین باید بدانند که شما اینجا نیستید تا بهترین دوست فرزندتان باشید، این کار شما نیست. شما آنجا هستید تا عشق خود را نشان دهید.

 

با نوجوان غیررسمی صحبت کنید

 

اگر یک پسر نوجوان دارید، در تعاملات خود بین خود و او انعطاف ایجاد کنید. با او به شکل رسمی صحبت نکنید. کاری کنید که طوری با شما صحبت کند که احساس کند شما دوستش هستید. در عین حال تمرکز خود را بر این بگذارید که این روش را فقط بین خود و او انجام دهید نه در حضور دیگران .

 

دیدگاه تان را بنویسید