به گزارش ایرنا، دلش پر از درد، لبریز از غصه است؛ انگار گمشده ای دارد؛ از چشمانش می توان فهمید حرف های ناگفته ای دارد؛ دنبال خلوتگاهی می گردد، دلتنگ است و چشم به آسمان دارد؛ لبهایش می لرزد و روی هم نمی ایستد، چون ذکر و توسل به معبود برای استجابت دعا در دلش آشوب به پا کرده است.

 در گوشه ای از مسجد نشسته، دستانش را برای دعا می گشاید تا سفره نیاز معنوی خود را از رحمت و مغفرت الهی پر کند؛ شب قدر است و اکنون دست ها به آسمان می رسد و فرشتگان به روزه داران و شب زنده داران غبطه می خورند.   

هر کس به نیتی و برای استجابت دعا یا گشایش مشکلی با چشمان خیس سر در آستان رحمت الهی در شب های قدر خم می کند و امید به مغفرت و رحمت پروردگار، جان تازه ای به انسان می دهد.  

 بعد از دعای «جوشن کبیر»، «بک یاالله» و استمداد و توسل از خدا و ائمه، کنار یکی از روزه داران می نشینم، ‌متوجه حضور من نیست؛ اشک هایش را پاک می کند، پس از راز و نیاز و توسل صادقانه به خدا، از وی می‌خواهم از حال و هوای شب قدر و راز و نیازهایش بگوید.

‌مردم ایران مدیون مدافعان سلامت هستند

 این شب زنده دار در حالی که هنوز از حال معنوی دعا خارج نشده است، به خبرنگار ایرنا گفت: در شب های قدر و نزول قرآن مقدرات یک سال انسان‌ها مشخص می شود و شب زنده داران به امید مشکل گشایی این شب ها به درگاه الهی پناه می آورند.

(احمد. م) ‌افزود: ‌من هم پناه به معبودم آوردم، چون مریض روی تخت بیمارستان دارم، پدرم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و و وضع مناسبی ندارد؛ در این شب های معنوی که زنگار قلوب پاک می شود، امید به رحمت خدا دارم.   

 وی ادامه داد: چهار نفر از اعضای خانواده مبتلا به کرونا بودیم که همگی پس از گذراندن این دوره بیماری درمان شدیم، اما پدرمان از بیش از یک ماه قبل به کما رفته است.

 او در حالی که بغض گلویش را می فشرد، ادامه داد: از خداوند مهربان درخواست می‌کنم کرونا را از کشورمان ریشه‌کن کند و بار دیگر آرامش را به این کشور بازگرداند، پدرم را نیز شفا دهد.

 وی که توصیه های بهداشتی را نیز رعایت کرده است، افزود: ‌مردم ایران مدیون مدافعان سلامت هستند بر این اساس از خداوند متعال می خواهم آنان را زیر سایه امن خود محافطت فرماید.

شب های احیا، التیام بخش و شفا دهنده است

دیگر شب زنده دار قدر نیز به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برپایی احیا در شب های قدر برای همه آنهایی که در گوشه قلبشان دردهای پنهان دارند، التیام بخش و شفا دهنده است‌برپایی احیا در شب های قدر برای همه آنهایی که در گوشه قلبشان دردهای پنهان دارند التیام بخش و شفا دهنده است.

(محمد. ب) گفت: ۱۵ سال است که زندگی مشترک مان را آغاز کرده ایم، اما لذت داشتن فرزند در دل مانده و «سوت و کور» بودن خانه عذابم می دهد.

وی ‌اظهار کرد: شب های قدر، درهای رحمت خداوند بر روی انسان در روزهای نزول قرآن گشوده می شود و دل های شکسته را مرهم می بخشد.

وی ادامه داد: ‌در این شب های عزیز، من هم از خداوند می‌خواهم تا بنده اش را ناامید و دست خالی رها نکند و با بخشیدن اولاد نوای گریه نوزاد را در خانه ما هم طنین انداز کند.  

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی 

شب های قدر فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی از خدا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در توصیف شب های قدر این لیالی را، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی از معبود دانست و گفت: حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، و الّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون».

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد، گفت: به مجرمان اجازه نمی دهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا، جای عذرخواهی نیست، اینجا که میدان هست، اینجا که اجازه عذرخواهی برای شما درجه می آفریند، گناهان را می شوید و شما را پاک و نورانی می کند، از خدای متعال عذرخواهی کنید.  

وی با تاکید بر اینکه در فرصت شب های قدر خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید، ادامه داد: خداوند می فرماید، «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در این شب ها دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید، گفت: شب قدر، مناسبت دعا، تضرع و توجه به پروردگار است؛ ماه رمضان به خصوص شب های قدر، بهار توجه دل ها، ذکر، خشوع و تضرع استمناسبت شب قدر، یکی مناسبت دعا و تضرع و توجه به پروردگار است که ماه رمضان بخصوص شب های قدر، بهار توجه دل ها،  ذکر، خشوع و تضرع است؛ بهانه و مناسبتی است برای اینکه دل هایمان را با مقام والای امیر مؤمنان و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: لیالی قدر از شب هایی است که انسان می تواند حیات واقعی خود را درک کند، پس فرصت را غنیمت بدانیم تا مورد آمرزش الهی قرار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیامبر خدا (ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند هر کس شب قدر را احیا بدارد، مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمام گناهانش آمرزیده می شود.

 بهترین اعمال در این شب‌ها طلب آمرزش گناهان و دعا برای امور دنیوی و اخروی است هم برای خود و هم برای پدر و مادر خویشان و دیگر مومنان؛ چه زنده باشند و چه از دنیا رفته باشند

شب قدر، زمان اوج رحمت خداوند است

یکی از وعاظ آذربایجان شرقی و امام جمعه موقت تبریز نیز در خصوص شب های نزول قرآن، گفت: شب قدر زمان اوج رحمت خداوند است. 

حجت الاسلام مهدی عالی اظهار کرد: بیچاره کسی است که در این ماه رحمت از فضل خدا محروم بماند؛ اگر می خواهیم رحمت خدا شامل حالمان شود باید مثل خدا بخشش و عفو داشته باشیم تا خالق نیز عذر و تقصیر ما را بپذیرد. 

وی تاکید کرد: خداوند وعده داده تا توبه واقعی را در شب های احیا بپذیرد، باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد چون در روزهای دیگر پذیرش توبه در محضر الهی سخت است. 

حجت الاسلام عالی ادامه داد: بر این اساس مسلمانان اعم از پیر و جوان، زن و مرد، مومن و گناهکار همه با این امید و آرزو برای کسب اجر اخروی، بخشش گناهان و ذخیره اخروی در مصلی ها، حسینیه ها، تکایا، مساجد و منازل جمع می شوند و از دریای بی کران معنویت این شب ها می نوشند و از خداوند آرزوی عافیت کرده و تقدیر احسن یک سال آینده شان را تضمین می کنند.  

به گزارش ایرنا، خداوند ماه مبارک رمضان را فرصتی برای بازسازی و پاکسازی نفس قرار داده تا روزه داران بتوانند از فیوضات این ماه معنوی بهره مند شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.