رقیب اینترنت استارلینک از راه رسید + عکس

آمازون اولین گروه از ماهواره‌های پروژه کویپر را پرتاب کرد و وارد رقابت با استارلینک شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ زومیت نوشت: آمازون سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، ساخت منظومه‌ی ماهواره‌ای اینترنتی خود را آغاز کرد. دو نمونه‌ی اولیه از ماهواره‌های پروژه‌ی کویپر این شرکت امروز جمعه در ساعت ۲۱:۳۶ به وقت ایران در ماموریتی به نام پروتوفلایت از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا برفراز موشک اتلس ۵ از ائتلاف پرتاب و راه‌اندازی به مدار زمین پرتاب شدند.

مرحله‌ی فوقانی اتلس ۵ ماهواره‌های کویپرست ۱ و کویپرست ۲ را در مداری به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین تزریق کرد. ماهواره‌ها پس از استقرار پنل‌های خورشیدی و آزمایش سامانه‌ها، اتصال اینترنت را از فضا به آنتن‌های تخت و مربعی روی زمین ارسال خواهند کرد. این اولین‌بار است که شرکت آمازون ماهواره در فضا قرار می‌دهد.

آمازون مجوز استقرار و راه‌اندازی منظومه‌ی ماهواره‌ای خود را در سال ۲۰۲۰ از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا دریافت کرد. مجوز دریافتی به استقرار منظومه‌ای اولیه متشکل از ۳۲۳۶ ماهواره چراغ سبز می‌دهد و تصریح می‌کند که این شرکت باید دست‌کم نیمی از ماهواره‌ها را تا ژوئیه‌ی ۲۰۲۶ عملیاتی کند. این ماهواره‌ها درنهایت با استارلینک اسپیس‌ایکس و منظومه‌های ماهواره‌ای متعلق به سایر شرکت‌ها رقابت خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید