جی پلاس

زمان از بین رفتن زمین!

چه زمانی زمین با یک انقراض دسته جمعی روبرو می شود که همه انسان ها را از بین می برد؟ این سوالی است که محققان در پی پاسخ به آن هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از دیلی میل: محققان تاکید می کنند که سهم انتشار دی اکسید کربن ناشی از سوزاندن سوخت های فسیلی را که معمولاً به عنوان بزرگترین علت تغییرات آب و هوایی امروزه ذکر می شود، در نظر نگرفته اند.

نتایج مطالعه کارشناسان بریستول نشان داد که انسان ها ممکن است در عرض 250 میلیون سال منقرض شوند، اما اگر همین حالا سوزاندن سوخت های فسیلی را متوقف کنیم، این اتفاق می افتد، زیرا شبیه سازی های کامپیوتری نشان می دهد که سیاره ما با یک انقراض دسته جمعی روبرو خواهد شد که تمام پستانداران را از بین می برد.

دانشمندان می گویند که هر گونه حیاتی که در این زمان هنوز روی زمین زنده باشد، باید با دمایی از 104 درجه فارنهایت تا 158 درجه فارنهایت (40 درجه سانتی گراد تا 70 درجه سانتی گراد) مقابله کند.

اما محاسبات آن‌ها گازهای گلخانه‌ای منتشر شده از سوختن سوخت‌های فسیلی و دیگر منابع انسانی را در نظر نمی‌گیرد، بنابراین این تاریخ به احتمال زیاد نزدیک‌تر است.

این اولین انقراض دسته جمعی پس از انقراض دایناسورها است، حدود 66 میلیون سال پیش، زمانی که زمین به طور فاجعه بار با یک سنگ فضایی عظیم برخورد کرد، است.

این مطالعه جدید توسط دکتر الکساندر فارنسورث، محقق ارشد دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه بریستول،انجام شد فارنسورث گفت: "چشم انداز آینده دور بسیار تیره به نظر می رسد."

فارنزورث افزود: "میزان دی اکسید کربن می تواند دو برابر سطح فعلی باشد."

در عرض 250 میلیون سال، تمام قاره‌های زمین با هم حرکت می‌کنند و قاره‌ای غول‌پیکر به نام Pangea Ultima را تشکیل می‌دهند. خشکی زمین به شکل یک دونات با یک دریای داخلی در وسط خواهد بود. دانشمندان مطمئن هستند که قاره‌های زمین هر چه که باشند، به آرامی ادغام می شوند تا یک بلوک گرم، خشک و تا حد زیادی غیرقابل سکونت شکل بگیرد.

فرآیندهای تکتونیکی در پوسته زمین که قاره‌ها را به هم نزدیک کرد، منجر به فوران‌های آتشفشانی مکرر می‌شود که منجر به انتشار گسترده دی اکسید کربن (CO2) در جو می‌شود و سیاره زمین را بیشتر گرم می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید