یک مقام صنفی کارگری: سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد/ کارگران ساختمانی باید مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور شوند

دهسنگی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد چون این افراد همیشه در معرض حوادث، فرسودگی و آسیب‌دیدگی جدی قرار دارند. متاسفانه نداشتن لوازم ایمنی کافی در حین کار، آمار حوادث در بخش کارگران ساختمانی را افزایش داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان گفت: کارهای ساختمانی باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قرار بگیرند زیرا افرادی که در مشاغل ساختمانی کار می‌کنند در معرض انواع حوادث، فرسودگی و آسیب جدی قرار دارند.

علی اصغر دهسنگی (دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان) اظهار کرد: چرخه اقتصاد صنعت ساختمانی در دستان قشر زحمتکش کارگران ساختمانی است و کارگران ساختمانی از قشر‌های ضعیف جامعه هستند که متأسفانه تاکنون حمایتی از آن‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: سختی کار باید به کارگران ساختمانی تعلق بگیرد چون این افراد همیشه در معرض حوادث، فرسودگی و آسیب‌دیدگی جدی قرار دارند. متاسفانه  نداشتن لوازم ایمنی کافی در حین کار، آمار حوادث در بخش کارگران ساختمانی را افزایش داده است.

دهسنگی بیان کرد: حوادث ساختمانی  در استان باعث شده شاهد فوتی و نقص عضو در کارگران ساختمانی باشیم. گرچه خوشبختانه حوادث ناشی از کار در گلستان کاهش داشته است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان افزود: درحال حاضر یک کارگر ساختمانی که بازنشسته شود باید ۳۵ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد که واقعا برای یک کارگر سخت است. یک کارگر ساختمانی در معرض فرسودگی و آسیب‌های جدی قرار دارد باید با سابقه ۲۰ سال سابقه بیمه بازنشسته شود.

وی افزود: کار ساختمان جزو سخت‌ترین کارها برای جامعه کارگری است و زمانی که کارگر ساختمانی به سن ۶۰ سال  برسد دیگر قادر به انجام کار ساختمانی نیست. مجلس شورای اسلامی در حمایت از کارگران ساختمانی باید اقدمات جدی و اساسی انجام دهد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری کارگران و استادکاران ساختمانی گلستان اظهار کرد: در استان همه کارفرماها زیر بار آموزش و ایمنی کارگران نمی‌روند و  به سراغ کارگران غیر بومی می‌روند که کمتر به آن‌ها دستمزد می‌دهند و قرارداد کاری هم نمی‌بندند. آموزش ضروری‌ترین و مهم‌ترین دغدغه کانون کارگران ساختمانی استان است.

دهسنگی افزود: اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی اخیرا در مجلس و شورای نگهبان به تصویب رسید که متاسفانه برنامه‌ای برای بیمه افراد جدید و در صف انتظار در آن دیده نشده و با این افزایش قیمت شاید بتوان گفت فقط بیمه‌ی بیمه‌پردازان قبلی حفظ می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید