توصیه‌های پوستی به زائران اربعین در مسیر بازگشت از زیارت

مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: در طول سفر برای حفاظت پوست در مقابل نور خورشید از کلاه لبه‌دار یا هر وسیله دیگر با قابلیت پوشش دهی صورت و گردن، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده شود و در مورد کودکان حساسیت بیشتری لازم است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پزشکان متخصص به زائران اربعین حسینی توصیه کردند در مسیر بازگشت رعایت نکات و مراقبت‌های پوستی را با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت جدی بگیرند.

طبق گزارش ایرنا، با توجه به پایان مراسم اربعین و موج بازگشت زائران به علت طولانی بودن مسافت، گرمای هوا، امکان بروز بیماری و تاول‌های پوستی وجود دارد.

یک متخصص پوست در صفحه اجتماعی خود به زائران توصیه کرد: تاول‌های پوستی در کف پا را پاره نکنید زیرا محل ورود عفونت‌ها خواهد بود، انتشار ضایعات پوستی در تمام بدن یا ناشی از واکنش‌های دارویی بدون تجویز پزشک و یا ابتلا به بیماری ویروسی است که معمولا با تب و ضعف عمومی و سردرد همراه خواهد بود.

بر اساس اعلام دکتر سید ناصر عمادی، واکنش دارویی معمولا بدون تب ، بدن درد و ضعف و بی حالی است اما در واکنش‌های منتشره ضایعات پوستی با علت ویروس، معمولا قبل از ظهور ضایعات، ضعف، بی حالی بدن درد و سردرد وجود دارد.

به گفته وی در نوع واکنش پوستی دارویی، بلافاصله همه داروهای مصرفی را قطع کنید و در ضایعات پوستی ناشی از ویروس از تماس با سایر افراد و زائران خودداری کرده و در هر دو حالت به پزشک مراجعه کنید.

این متخصص پوست تاکید کرد: مصرف مایعات فراوان ، استراحت مطلق و مصرف استامینوفن تا مراجعه به پزشک توصیه می‌شود و از داروهای پیشنهادی توسط افراد غیر پزشک خودداری شود.

مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرد: در طول سفر برای حفاظت پوست در مقابل نور خورشید از کلاه لبه‌دار یا هر وسیله دیگر با قابلیت پوشش دهی صورت و گردن، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده شود و در مورد کودکان حساسیت بیشتری لازم است.

برخی مشکلات جزیی گرمازدگی و آفتاب سوختگی را می توان با مصرف آب کافی، استراحت، قرارگرفتن در یک محیط خنک و استفاده از پماد ضد التهاب درمان کرد، اما در موارد حاد باید به پزشک مراجعه شود.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان کارشناسان مبارزه با بیماری‌های بهداشت در زمان بازگشت زائران در ابتدای ورودی پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه با طرح تعدادی سوال از زائران مراقبت‌های سندرمیک انجام می‌دهند.

بختیاری نیا اظهار کرد: از زائران درخواست می‌کنیم سوالات کارشناسان را با حوصله پاسخ دهند تا در صورت لزوم از آنها نمونه و یا تست سریع گرفته شود و در صورت بروز بیماری واگیردار درمان آغاز شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز تاکید کرد: این اقدام از گسترش بیماری در طول مسیر جلوگیری می‌کند چون حفظ سلامت زائران در هنگام بازگشت از سفر اربعین برای کشور و استان اهمیت زیادی دارد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران چهار ملیون نفر زائر از مرزهای زمینی و هوایی کشور به قصد زیارت اربعین به عراق سفر کردند و بر اساس آخرین گزارش تاکنون ‌حدود سه میلیون نفر به کشور بازگشتند.

دیدگاه تان را بنویسید