چه کسانی یارانه مضاعف می گیرند؟

دو دهک جدید به طرح یارانه مضاعف کالابرگ اضافه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دهک‌های 4 و 5 نیز مشمول طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیکی شدند.

علیرضا عسگریان اظهار داشت: طرح اعتبار مضاعف کالابرگ الکترونیکی از امروز برای دو دهک 4 و 5 نیز اجرا می‌شود. تاکنون سه دهک کم درآمد جامعه مشمول این طرح بودند و از امروز دو دهک جدید هم مشمول می‌شوند. 

وی افزود: هر یک از افراد دهک‌های یک تا پنج درآمدی که به میزان 200 هزار تومان از یارانه خود را از 11 قلم کالای سبد معیشت شامل شیر خام، پنیر، ماست، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، برنج، حبوبات، ماکارانی و قند و شکر خریداری کنند، به میزان 120 هزار تومان یارانه مضاعف برای آنها واریز می‌شود.به این معنا که سه دهک کم درآمدی از یارانه 400 هزار تومانی خود و دو دهک 4 و 5 از یارانه 300 هزار تومانی اگر به میزان 200 هزار تومان خرید کنند، مشمول این طرح می‌شوند.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون اظهار داشت: علاوه بر این دولت مصمم است تورمی که به 11 قلم کالای معیشتی اضافه شده است را جبران کند، این کالاها به نرخ پایه سال 1401 برای مشمولان کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود.

عسگریان در توضیح بیشتر گفت: به عنوان مثال اگر فردی کالاهای منتخب خود از سبد معییشتی را از مغازه خریداری کند که قیمت امروز آن 800 هزار تومان است، در حالی که قیمت این کالاها در سال گذشته 500 هزار تومان بوده، باید مبلغ پایه را از جیب خود بپردازد و 300 هزار تومان مابه‌التفاوت را به میزان 200 هزار تومان از اعتبار کالا برگ و 100 هزار تومان هم به عنوان مابه‌التفاوت تورم از سوی دولت جبران می‌شود. علاوه بر این چون 200 هزار تومان از این کالاها خریداری کرده 120 هزار تومان به عنوان یارانه مضاعف برایش واریز می‌شود. 
وی افزود: 120 هزار تومان یارانه مضاعفی که برای مشمولان کالابرگ واریز می‌شود، هم باید صرف خرید اقلام همان سبد معیشتی شود. 
معاون امور رفاهی وزیر تعاون گفت: اصرار دولت این است برای تأمین مواد مورد نیاز خانوار همه مردم از طرح کالابرگ استقبال کنند و در حال حاضر پنج دهک کم درآمد جامعه شامل 48 میلیون نفر یا حدود 15 میلیون خانوار می‌شوند. پیش از این سه دهک شامل 29 میلیون نفر می‌شدند و تلاش ما این است که همه این 50 میلیون نفر جمعیت از کالاهای سبد معیشتی تعریف شده خریداری کنند.
عسگریان در مورد اینکه آیا اعتبار لازم برای شرایطی که همه از کالا برگ استفاده کنند در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر اعتباری که برای یارانه معیشتی هر ماه پرداخت می‌شود 27 هزار میلیارد تومان است که اگر همه پنج دهک شامل 50 میلیون نفر از کالا برگ استقبال کنند، این رقم به 32 تا 33 هزار میلیارد تومان در ماه می‌رسد و دولت هم اصرار دارد مردم از کالاهای این سبد معیشتی در قالب کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.
وی همچنین در مورد میزان استقبال سه دهک کم درآمد از کالا برگ و یارانه مضاعف گفت: ظرف 11 روز اجرای مرحله جدید یارانه مضاعف کالابرگ میزان استقبال دو برابر شده و هرچه زمان بیشتری از اجرای این طرح می‌گذرد استقبال بیشتر می‌شود. 
معاون امور رفاهی وزیر تعاون در مورد میزان تراکنش‌ها و فروشگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 110 هزار فروشگاه در کشور به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوستند و روزانه یک میلیون تراکنش در مورد کالابرگ در کشور ثبت می‌شود.
طبق گزارش فارس، طرح کالابرگ الکترونیکی براساس قانون بودجه اجرا می‌شود که با هدف دسترسی خانوارهای کشور به اقلام اساسی خوراکی و تأمین پروتئین و مواد مورد نیاز انسان در راستای یک جامعه سالم طراحی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید