ربات سگ خانگی هم اختراع شد! / Go2 عکاسی هم می کند

یک ربات که شبیه سگ خانگی است می تواند با شما صحبت کند و از شما عکس بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از دیلی میل: یک شرکت چینی از نوآوری جدیدی به نام Go2 رونمایی کرده است. این یک «ربات چهار پا هوشمند» است که می تواند روی دستانش بایستد در حالی که پاهایش را در هوا تکان می دهد، برقصد و حتی مانند یک سگ واقعی به استقبال صاحبش می شتابد.
اسپیکر این ربات شباهت زیادی به بلندگوی هوشمند دارد، زیرا صدای انسان را تشخیص می دهد و می تواند به دستورات و سؤالاتی مانند «می توانی عکس من را بگیری؟» پاسخ دهد.

دوربینی که در صورت  سگ قرار دارد دارای یک لنز با زاویه فوق‌العاده واید است تا هر زمان که دستور داده می‌شود عکس‌هایی با وضوح ارائه دهد.

یک برنامه تلفن همراه به کاربران اجازه می دهد عکس ها را مشاهده کنند و حتی فیدهایی از محیط اطراف Go2 را از دید سگ مشاهده کنند.

این سگ همچنین توسط نوعی هوش مصنوعی (AI)  فعال می‌شود، به این معنی که در مقادیر انبوهی از متن و صدا آموزش دیده است تا به روشی شبیه انسان پاسخ دهد.

این ربات همچنین می‌تواند از پله‌ها بالا برود، موسیقی را از یک بلندگوی داخلی پخش کند و در صورت درخواست عکس بگیرد که مستقیماً به تلفن هوشمند مالک ارسال می‌شود.

Go2  چهار پا که با قیمت بالای 1600 دلار طراحی شده است؛ نه تنها از نظر پیکربندی پیشرفته است، بلکه مجموعه ای از عملکردهای تعاملی را نیز ارائه می دهد که کاملاً رفتار یک سگ خانگی واقعی را شبیه سازی می کند.

این ربات یک نمونه برجسته از دستاوردهای فناوری پیشرفته است و می تواند بخشی ضروری از زندگی هوشمند در آینده باشد که انتظار می رود صنعت ربات ها را متحول کند.

برای پیمایش در اطراف زمین، Go2 از LIDAR، یک فناوری سنجش از دور بهره می برد که از نور منعکس شده برای ایجاد مدل‌های سه بعدی و نقشه‌های اشیاء نزدیک استفاده می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید