رونمایی از ربات های بدون راننده در اروپا

سه ربات بدون راننده توسط استارت آپ مستقر در استونى به نام Clevon با همکاری پلتفرم لیتوانیایی LastMile ساخته شده است، که اکنون مواد غذایی را به درهای خریداران در مرکز پایتخت می برند.

لینک کوتاه کپی شد

جى پلاس به نقل از نکست وب: ربات ها اجناس را از فروشگاه تحویل می گیرند و براى  مشتریانی که پس از ثبت سفارش پیامکی، زمان ورود و کد باز کردن درب خودرو دریافت می کنند. هزینه ارسال اجناس توسط ربات ها رایگان است.

تاداس نوروسایتیس، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران LastMile، گفت: ما معتقدیم که این ربات‌ها مزیت بزرگی در بخش تحویل به ما می‌دهند، زیرا مشتریان کالاهای خود را حتی در مرکز شهر حتی در ساعات اوج مصرف به سرعت دریافت می‌کنند.
این برنامه بیش از 300000 کاربر در لیتوانی دارد.
او گفت: این ناوگان می تواند هفت سفارش را در یک دور در مناطق شهر جدید و شهر قدیمی ویلنیوس تحویل دهد.

استارت‌آپ کلوون ادعا می‌کند که اپراتورها مستقل انعطاف‌پذیر و پایدار هستند، زیرا با برق کار می‌کنند و کابین‌هایی با اندازه‌های متفاوت دارند تا هم سفارش‌های کوچک و هم بزرگ را در خود جای دهند.

از نظر ایمنی، ربات‌ها با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند، دارای دوربین‌های 360 درجه و رادار  هستند و توسط اپراتورهای  از راه دور در زمان واقعی نظارت می‌شوند.

این استقرار تاریخی به دنبال یک پروژه آزمایشی در سال گذشته در حومه بالسیای ویلنیوس انجام شد.

این ربات ها طی سه ماه 2000 کیلومتر را طی کردند و توانایی خود را در عملکرد موثر در شرایط مختلف از جمله باران و برف نشان دادند.

Clevon توسط اولین شرکت در اروپا برای کار با ربات های تحویل بدون سرنشین در جاده های عمومی مورد تایید قرار گرفت و اکنون می تواند خدمات خود را در سراسر قاره، ایالات متحده و خاورمیانه گسترش می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید