تاثیر جادویی «آب خیار» بر سلامت و جوانسازی پوست! 11 خاصیتی که باید بدانید

کارشناسان مصرف آب خیار را برای پوست بسیار مفید دانسته اند و تعداد بیشماری از افراد از ماسک خیار استفاده میکنند. خیار سرشار از آب است و مایعات بدن را کاملا تامین می کند و از کم آبی بدن جلوگیری میکند. میزان آب موجود در خیار بیش از 90% است .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ آب خیار به دلیل دارا بودن مواد مفید و معدنی نه تنها سموم بدن را از بین میبرد بلکه باعث کندی روند پیری و بهبود وضعیت پوست میشود. آب خیار میتواند روی پوست صورت تاثیر بگذارد و همچنین برای رفع جوش صورت بسیار موثر است .

 

کارشناسان مصرف آب خیار را برای پوست بسیار مفید دانسته اند و تعداد بیشماری از افراد از ماسک خیار استفاده میکنند. خیار سرشار از آب است و مایعات بدن را کاملا تامین می کند و از کم آبی بدن جلوگیری میکند. میزان آب موجود در خیار بیش از 90% است .

همچنین یکی دیگر از خواص خیار استفاده از ان برای کاهش وزن میباشد. بسیاری از افراد توانسته اند با کمک آب خیار وزن خود را کاهش دهند و به سلامت خود در زمان رژیم لاغری آسیب نزنند.

آب خیار یک انبار واقعی از مواد مفید و مواد معدنی است که نه تنها سموم بدن را از بین می برد بلکه باعث کند شدن روند پیری و به طور اصولی بهبود وضعیت پوست میشود.

آب خیار و سلامت پوست

آب خیار کم کالری است

یکی از خواص آب خیار کم بودن کالری آن است که برای افرادی که در حال رژیم لاغری هستند بسیار مفید است. هر 100گرم خیار فقط 15 کالری دارد. این ماده غذایی اغلب توسط ورزشکاران مصرف میشود.

لازم است بدانید که شاخص گلایسمی آب خیار بسیار کم است .بنابراین حتی افرادی که به دیابت مبتلا هستند هم میتوانند از این نوشیدنی استفاده کنند.

آب خیار اثر ملین دارد

با توجه به ویژگی های آب خیار .استفاده منظم از آب خیار باعث میشود همه مواد مضر برا بدن را دفع کنید و همچنین از تشکیل کریستال و سنگ در مثانه یا کلیه محافظت می کنید.آب خیار کلسترول اضافی را از خون خارج میکند که این امر تاثیر مثبتی بر وضعیت بدن دارد.

تاثیر آب خیار روی پوست

بر طبق مقالات و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مشخص شده است که تقریبا استفاده روزانه از آب خیار به ایجاد متابولیسم در بدن کمک می کند که این امر در وضعیت پوست انسان تاثیر خواهد ذاشت.

به دلیل مواد آلی موجود در خیار باعث تسریع در متابولیسم و سوخت و ساز بدن میشود که این کار موجب میشود ویتامین و مواد معدنی مفید بیشتر در بدن جذب شود که متعاقبا وضعیت پوست ، ناخن ها و موی فرد به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

تاثیر آب خیار بر جوش صورت

مصرف روزانه آب خیار بر ترمیم پوست تاثیر می گذارد .اصولا جوش ها به دلیل فرایند های منفی بدن رخ می دهد و دستگاه های گوارشی به سادگی نمی توانند از شر همه مواد سمی خلاص شوند .با خوردن آب خیار میتوانید تمام سموم و مواد مضر را از بدن خارج کنید. که باعث کاهش سریع جوش های پوست میشود.

آب خیار خاصیت ضد پیری

با نوشیدن آب خیار سرعت پیری را در بدن کاهش دهید. به دلیل مواد معدنی پتاسیم و منیزیم در آب خیار، فرایند اکسیداسیون مختلف در بدن کند می شود و در نتیجه سرعت تخریب سلول ها را کند میکند و زمان و روند پیری را متوقف می سازد.

هر 100 گرم خیار 147 میلی گرم پتاسیم دارد. به همین دلیل نوشیدن آّ خیار به طور مرتب توسط افراد دیابتی و همچنین افرادی که مایل به عمر و جوانی طولانی مدت هستند توصیه میشود.

ماسک آب خیار برای جوانسازی پوست

یک لیوان آب خیار تازه را بگیرید

یک قاشق چایخوری عصل یا همان مقدار آب سیب زمینی اضافه کنید

محصول به دست آمده را روی سطح صورت بمالید و حدود 15 دقیقه آن را نگه دارید

سپس آن را با آب گرم بشویید.

جوانسازی پوست با آب خیار

1. اثر سفید کنندگی آب خیار

آب خیار در زمینه آرایشی بسیار محبوب است. زیرا به دلیل ویتامین های موجود در آب خیار دارای خاصیت سفید کننده بالای است.

آب خیار خواص زیاد و باارزشی برای سلامتی دارد, نوشیدن آب خیار برای کاهش وزن و داشتن پوست شفاف و ... کمک زیادی به شما میکند.نوشیدن آب خیار علاوه بر فواید کلی که رژیم غذایی حاوی سبزیجات بر بدن میگذارد خطر چاقی و بعضی از سرطان ها را کاهش میدهد , فواید دیگری نیز دارد که در این بخش از دلگرم به آن ها اشاره میکنیم.

2. آب خیار برای تقویت استخوان‌ها

شما می‌توانید با نوشیدن آب خیار، میزان توصیه شده‌ی نیاز روزانه‌تان به ویتامین K را تأمین کنید. ویتامین K باعث تقویت بافت استخوان شده، سلامت کلیه‌ها را حفظ کرده و نقش مهمی در لخته شدن خون دارد.

3. آب خیار برای پیشگیری از سرطان

بسیاری از انواع سرطان شامل کارسینوم (سرطان‌هایی که توانایی متاستاز دارند)، سرطان‌های مربوط به اندام‌های تولید مثلی زنان و آدنوکارسینوم را می‌توان با مصرف منظم آب خیار پیشگیری کرد. زیرا خیار حاوی مواد مغذی مهمی است که از رشد این سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

4. آب خیار حالت اسیدی خون را تعدیل می‌کند

اسیدی شدن یک مشکل بسیار رایج است که می‌تواند تأثیرات دردسرسازی به بار بیاورد.آب خیار دارای مواد معدنی قلیایی (آلکالین) است که سطح pH خون را تنظیم می‌کند. همچنین می‌تواند با نوشیدن منظم آب خیار، گاستریت معده و زخم اثنی عشر را درمان کرد.

5. آب خیار بدنتان را آب‌رسانی می‌کند

۹۵ درصد خیار از آب است و برای همین ظرفیت بالایی که از آب دارد می‌تواند بدن را به خوبی آبرسانی کند، سموم را دفع کند، بدن را خنک کند، گوارش را تسهیل کند و کاهش وزن را دربر داشته باشد. اگر بدنتان آب کافی و مورد نیازش را در اختیار داشته باشد، فواید بیشماری نصیبتان خواهد شد.

6. آب خیار مبارزه با کلسترول و دیابت

ثابت شده که استرول‌های موجود در خیار می‌توانند سطح کلسترول بد خون را پایین بیاورند. آب خیار به لوزالمعده در تولید انسولین نیز کمک می‌کند و به همین علت برای حفظ بهینه‌ی قند خون در بیماران دیابتی بسیار مفید است.

7. کاهش درد مفاصل با آب خیار

خیار حاوی مقادیر زیادی سیلیکا است که گفته می‌شود با تقویت بافت‌های همبند، سلامت مفاصل را افزایش می‌دهد. آب خیار سرشار از ویتامین‌های A، B1، B6، C و D، اسید فولیک، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است. اگر آب خیار را با آب هویج ترکیب کنید، این مواد مغذی می‌توانند نقرس را تخفیف داده و درد مفاصل را هم تسکین دهند.

8. التیام آفتاب سوختگی

اگر در تابستان بدون اقدامات محافظتی مناسب در برابر اشعه‌ی آفتاب، بیرون بروید احتمال اینکه دچار آفتاب سوختگی شوید بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، ماساژ ناحیه‌ی آسیب دیده با آب خیار می‌تواند مفید باشد و شما فوراً تأثیر التیام بخشی و خنک کنندگی آن را خواهید دید.

9. تقویت سیستم ایمنی با آب خیار

آب خیار دارای مس است و مس هم به مغز کمک می‌کند تا فرارسان‌های عصبی تولید کند. مس به تولید سلول‌های قرمز و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. همچنین مس از بدن شما در برابر آسیب سلولی در مواجهه با سموم محیطی محافظت می‌کند. مس، مسئول تولید انرژی قابل استفاده بوده و به همین دلیل بدن و ذهنتان را فعال و سالم نگه می‌دارد.

10. تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها

اگر گیاهخوار هستید، حتماً آب خیار را جایگزین شیر کنید. تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها، افزایش تراکم استخوانی، کمک به سیستم عصبی در انتقال پیام‌های عصبی و کمک به بدن در حفظ تعادل هورمونی، تنها چند مزیت از فواید نوشیدن آب خیار است.

11. حفظ پوستی بی عیب و نقص

نوشیدن روزانه‌ی آب خیار به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. بسیاری از کارشناسان زیبایی عقیده دارند آب خیار، جوش و آکنه را برطرف می‌کند.

خیار دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند التهابات را کاهش داده و عیب و ایرادهای پوستی ناشی از بالا رفتن سن را کمتر کند.

همچنین خیار یکی از در دسترس‌ترین سبزیجات موجود در بازار است که منبعی از خوبی و سلامتی به شمار می‌رود. نوشیدن روزانه‌ی آب خیار می‌تواند بدن و پوستتان را تغذیه کرده و سلامت عمومی‌تان را ارتقاء بدهد.

چقدر آب خیار بنوشید؟

بهتر است هر روز حدود 500 گرم یا نیم لیتر آب خیار بنوشید. این مقدار حدود 20 درصد ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. در تابستان، و به ویژه اگر می‌توانید خیار ارگانیک تهیه کنید که بدون کود و آفت‌کش‌های اضافه باشد، می‌توانید مقدار بیشتری بنوشید.

مضرات آب خیار

خوشبختانه این نوشیدنی عملا هیچگونه منع مصرف ندارد تنها در بیماران ورم معده و زخم معده است. زیرا اسید های موجود در آب خیار میتواند باعث تحریک مخاط معده شوند که این امر تاثیر منفی بر وضعیت عمومی بیمار خواهد گذاشت.

منبع:دلگرم

دیدگاه تان را بنویسید