مثل جاروبرقی پیاز را در ایران جارو کردند! پیاز گران شد!

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: در مهر ماه بارها به دستگاه‌های نظارتی درباره صادرات بی رویه هشدار دادیم به طوری که روزانه 2 تا 2 هزار و 500 تن پیاز برای صادرات به عراق و پاکستان از کشور خارج شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در حال حاضر چند نفر دلال پیاز‌ها را در برخی شهرستان‌ها ذخیره کرده‌اند که با تزریق آنها به بازار و کاستن از حجم صادرات می‌توان بازار را تا یک ماه دیگر که پیاز تازه جنوب می‌آید، تنظیم کرد.

تسنیم نوشت؛ مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: در مهر ماه بارها به دستگاه‌های نظارتی درباره صادرات بی رویه هشدار دادیم به طوری که روزانه 2 تا 2 هزار و 500 تن پیاز برای صادرات به عراق و پاکستان از کشور خارج شد.

وی افزود: در آن دوران که  قیمت هر‌‌ کیلوگرم پیاز در ایران 5 تا 6 هزار تومان بود، صادرات به حدی باید انجام می‌شد که از عرضه داخلی کاسته نشود، اما به حرف کارشناسی ما توجهی نشد و مثل جاروبرقی پیاز را در ایران جارو کردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: در حال حاضر نیز چند نفر دلال پیاز ها را در برخی شهرستان‌ها ذخیره کرده اند که با تزریق آنها به بازار قبل از آمدن پیاز جنوب می توان بازار را متعادل کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیاز به طور عمده در قصرجان اصفهان موجود است و در شاهرود، زنجان و بجنورد وجود دارد، پیاز نو جیرفت نیز به بازار آمده است اما کفاف کل نیاز بازار را نمی‌دهد.

دارایی نژاد گفت:در بندرعباس حجم زیادی پیاز کاشته شده است که تا 25 روز دیگر به بازار می آید با این امر، قیمت ها شکسته و  بازار با فراوانی مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم  پیاز شاهرود 15 تا 17 هزار تومان، پیاز زنجان از 19 تا 20 هزار تومان، پیاز جیرفت 16 تا 17 هزار تومان در میادین میوه و تره بار تهران به صورت عمده به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: برای کاهش قیمت پیاز تا یک ماه آینده لازم است در این مدت از صادرات آن کاسته شود و در انبار‌ها پیازی که حجم زیادی از این محصول را ذخیره کرده اند به بازار عرضه شود.

دیدگاه تان را بنویسید