مدارس تهران و البرز شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد/ هوای تهران دوباره برای «همه» شهروندان آلوده شد/ هوای منطقه 19 پایتخت در وضعیت «بنفش»! - هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی کشور

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت، وضعیت هوای تهران با رسیدن به عدد ۱۵۵ به رنگ «قرمز» درآمده و برای همه آلوده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بر اساس شاخص‌های اعلامی شرکت کنترل و کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوا در پایتخت 151 و ناسالم است.شاخص 24 ساعت گذشته نیز 154 و ناسالم بود. 

در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند.افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد. 

 

photo_2022-12-09_10-24-09

 

هوای منطقه ۱۹ تهران در وضعیت «بنفش»!

 میانگین شاخص آلودگی هوای تهران با رسیدن به عدد ۱۵۴ به رنگ «قرمز» درآمده و برای همه ناسالم است.

 شاخص آلودگی هوای منطقه ۱۹ با عدد ۲۲۰ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد.

 

photo_2022-12-09_10-24-58

 

 

احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا

در صورت ادامه‌دار بودن آلودگی هوا در تهران، احتمال دارد بعدازظهر امروز جلسه «کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران» در استانداری تشکیل شود و در رابطه با روز شنبه مصوبات و تصمیماتی برای تعطیلی اخذ شود./تسنیم

 

 

مقاطع ابتدایی و متوسطه تهران و البرز شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد

به گزارش جماران به نقل از میزان معاون استاندار تهران گفت: کلیه مهد کودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی تعطیل اعلام شد.

کلیه مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در استان‌های تهران و البرز به جز فیروزکوه و دماوند غیر‌حضوری است.

 

 

هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی کشور؛ افزایش غلظت آلاینده‌های هوای تهران و کرج

سازمان هواشناسی کشور نسبت به کاهش کیفیت هوا در تهران و کرج طی امروز و فردا هشدار داد.

به نوشته ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تداوم و تشدید پایداری هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا از جمعه تا شنبه (۱۸ تا ۱۹ آذرماه) در تهران و کرج خبر داد.

براثر این مخاطرات احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

امتحانات شبه نهایی پایه دوازدهم ۱۹ و ۲۰ آذر برگزار نمی‌شود

آموزش و پرورش شهر تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روزهای آموزش غیر حضوری، برگزار نمی‌شود و تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، همه مقاطع تحصیلی پایتخت در روزهای شنبه و یکشنبه نوزدهم و بیستم آذر ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، همه مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تهران روزهای شنبه و یکشنبه نوزدهم و بیستم آذرماه ۱۴۰۱ تعطیل است.

طبق این اطلاعیه، عوامل اجرایی (مدیران و معاونان) در مدرسه حضور دارند و معلمان از منزل می‌توانند در فضای مجازی تدریس کنند.

همچنین آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روز هایی که آموزش های غیرحضوری است، برگزار نمی‌شود و تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

امتحانات در روزهای حضوری مدارس طبق برنامه از قبل اعلام شده برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید