اجرای رتبه‌بندی معلمان تا پایان آذر + جزییات مبالع واریزی

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد معلمان، مزایای رتبه یک قانون رتبه‌بندی را دریافت کردند، گفت: همچنین حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی نیز مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ طرح رتبه بندی معلمان از سال ۹۰ و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. این طرح بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.

گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح و ابلاغ شد.

دریافت  ۸۰ درصد معلمان از مزایای رتبه یک قانون رتبه‌بندی

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد معلمان، مزایای رتبه یک قانون رتبه‌بندی را دریافت کردند، گفت: همچنین حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی نیز مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شده که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله‌مندی است، گفت: درباره رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد، وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است.

به گفته ستاری فرد، طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتاً مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

اجرای رتبه‌بندی معلمان تا پایان آذر

مصطفی بابایی سارویی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: باید توجه داشت که هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، ارتقای نظام تعلیم و تربیت و کیفیت آموزش است و با همین رویکرد اجرای رتبه‌بندی در سند تحول بنیادین مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان در ۱۱ ماه اخیر به نقاط خوبی رسیده است و در ماه‌های گذشته برای اینکه کف  کار عملیاتی شود، رتبه یک یعنی آموزشیار معلم برای ۸۰ درصد معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود.

بابایی بیان کرد: در ادامه مسیر هیئت‌های ممیزه و ارزیابان برای تعیین تکلیف رتبه‌های یک تا ۵ معلمان اقدام خواهند کرد و بعد از آنکه رتبه‌ها به صورت دقیق تعیین شد، معوقات واریز می‌شود.

جزئیات ترمیم حقوق کارمندان آموزش و پرورش

معاونت برنامه‌‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

۱. به موجب بند یک قانون مذکور ۳هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با عنوان "ترمیم حقوق" به صورت ثابت در احکام کارگزینی درج می‌شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می‌شود.

۲.کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد تمام گروه‌های مختلف حقوق بگیر به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰درصد افزایش می‌یابد.

۳. افزایش‌های فوق‌الذکر از مابه‌التفاوت جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱،  ۵۶۰۰۰۰۰۰ ریال کسر نمی‌شود.

۴. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون به‌کارگیری می‌شوند، اعمال می‌شود.

۵. براساس بند ۹ قانون، تمام معلمان طرح مهرآفرین تحت شمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار می‌گیرند.

۶. افزایش‌های مذکور علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره ۱۲ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ اعمال می‌شود.

۷. به استناد تبصره بند یک قانون علاوه بر افزایش‌های ذکر شده در بند یک حداکثر ۱۵درصد به عنوان فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت‌های علمی غیر بالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی اضافه می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید