خبر خوب از سربازی برای دانشجویان

کسری خدمت سربازی دانشجویانی که پایان نامه های نیاز محور دارند درنظر گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر علوم گفت: در جلسه با ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد برای پایان نامه و رساله هایی که در راستای رفع نیازها نوشته می شوند، کسری خدمت در نظر گرفته شود.

محمد علی زلفی گل در پنجاه و هفتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که امروز در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۴ ماه گدشته ۲۰ مجله تحت نمایه بین المللی قرار گرفته است، این در حالی است که طی چهل سال گذشته ۱۰۱ مجله نمایی شده است

نمایه سازی مجلات چند حسن دارد؛ نخست اینکه مرجعیت علمی پیدا می‌کنیم و مقالاتی که چاپ می‌شود به سر جمع مقالات ایران اضافه می‌شود و رتبه علمی ایران را ارتقا می‌دهد و همچنین باعث رشد علمی نویسندگان نیز می‌شود.

زلفی گل با اشاره به اینکه مقرر شده است که به سردبیران این مجلات پایه تشویقی اعطا شود، گفت: به ازای هر ۵ سال مدیریت مجله علمی نمایه شده بین المللی یک پایه تشویقی اعطا می‌شود. اگر کسی توانست علاوه بر نمایه بین المللی، ضریب تأثیر هم بگیرد باز هم یک پایه تشویقی خواهیم داد.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به حوزه آموزش عالی گفت: رئیس جمهور هر ماه حداقل یک جلسه را به آموزش عالی اختصاص داده است که اصلاً طی ۴۰ سال گذشته سابق نداشته است. شورای عالی عتف نیز بعد از ۱۱ سال با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

دیدگاه تان را بنویسید