جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

میرزا احمد سرایی که بود؟

میرزا احمد سرایی در سال 1290 شمسی در قریه سرای تبریز متولد شد. وی افتخار شاگردی آیات سید عبدالهادی شیرازی، مرعشی نجفی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و... را در کارنامه خود ثبت کرده است. او در بیست و هفتم محرم الحرام 1402 رحلت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در راستای شناساندن بزرگان اندیشه دینی در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های ارجمند جهان اسلام و تشیع را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای زندگی این بزرگواران که به قدر وسعمان است. باشد که مفید فایده افتد. این قسمت به زندگی آیت الله میرزا احمد سرایی اختصاص دارد.

 

زندگینامه میرزا احمد سرایی

ولادت

آیت‌ اللَّه میرزا احمد سرایی در سال 1290ش (1329ق) در قریه سرای تبریز در خانواده‌ ای متدین به دنیا آمد.

 

تحصیلات

وی مقدمات علوم را از 14 سالگی از علمای تبریز فرا گرفت. سپس به قم رفت و در حلقه درس حضرات آیات سید شهاب‌ الدین مرعشی نجفی و میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، به تقویت بنیه علمی خویش همت گماشت. میرزا احمد سرایی از آن پس راهی نجف شد و از محضر عالمان نامداری همچون آیات سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودی و میرزا باقر زنجانی بهره‌ ها برد تا به مدارج عالیه علمی و اجتهاد دست یافت.

 

بازگشت به ایران

میرزا احمد سرایی از آن پس به وطن بازگشت و به تدریس و ترویج دین و تبلیغ احکام پرداخت. ایشان علاوه بر اهتمام در ساخت بناهای عام المنفعه، به بحث، مناظره و مجادله حسنه با منحرفین اعتقادی، مسافرت به ممالک مختلف اسلامی برای تبلیغ و ارشاد و تربیت مبلغ و طلاب علوم دینی مشغول بود.

 

وفات

این عالم ربانی سرانجام در چهارم آذر 1360ش برابر با 27 محرم 1402ق در هفتاد سالگی درگذشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید