جی پلاس؛

نگرانی امام از اختلافات علمای شیراز و تدبیری که برای آن اندیشید

امام خمینی در دهم تیرماه سال 64 نماینده خود را برای حل اختلاف میان علمای شیراز، راهی آن دیار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دهم تیر ماه سال 64 مطابق با 12 شوال المکرم 1405 در حکمی آیت الله احمد جنتی را مامور رسیدگی به اختلاف میان علمای شیراز قرار داد. در این حکم امام از خانواده شهید دستغیب درخواست کرده اند که در رفع غائله ها کوشش کنند. متن حکم امام به شرح زیر است: 

 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای جنتی ـ دامت افاضاته

از قرار معلوم نِقار و اختلافی بین بعض علمای اعلام شیراز واقع شده است که موجب نگرانی است؛ خصوصاً در استانی چون فارس و شهری مقاوم چون شیراز، مرکز علمایی بزرگ و مردمی مبارز و مقاوم که سهمی بسزا در پیشرفت انقلاب و تحقق جمهوری اسلامی داشته و دارند و چه بسا که خدای نخواسته عواملی از مخالفین اسلام و علمای اعلام در بین صفوف متعهدین و جنداللّه‌ نفوذ نموده و موجب اختلاف و مشاجره شده‌ اند تا به آرمان های شیطانی خود برسند؛ و از حسن ظن آقایان سوء استفاده نموده‌ اند. لهذا از جنابعالی، پس از تقدیر از زحماتتان در طول انقلاب، تقاضا می‌ کنم که سفری به شیراز نموده و با حضرات آقایان حجج اسلام، آقایان دستغیب ـ دامت افاضاتهم ـ و جناب حجت الاسلام آقای حائری، امام جمعۀ محترم، ملاقات و حساسیت موقع را گوشزد نمایید، که مبادا مخالفین ایجاد اختلاف نموده و استفاده‌های نامشروع نمایند.

 

در ضمن از آقایان نمایندگان شیراز خواسته‌ ام در این امر با جنابعالی همراهی و کمک نمایند. اینجانب با علاقه‌ ای که به مرحوم مجاهد عالیقدر، شهید معظم آقای دستغیب دارم و به خانوادۀ محترم ایشان علاقه‌مندم، به حکم وظیفه از بیت ایشان تقاضا دارم همان طور که سیرۀ مرحوم شهید دستغیب بود، در رفع اینگونه غائله‌ ها تلاش نمایند. و از جناب آقای حائری نیز می‌ خواهم با همراهی آقایان در رفع حادثه کوشش نمایند.

ان‌شاءاللّه‌ تعالی همگی با موفقیت مراجعت نمایید. والسلام علیکم و رحمة اللّه‌.

12 شوال المکرم 1405 ـ روح‌اللّه‌ الموسوی الخمینی

 

صحیفه امام؛ ج 19، ص 306

دیدگاه تان را بنویسید