سازمان سینمایی: حضور برادران لیلا در جشنواره مونیخ خلاف قانون است

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: شرط داشتن پروانه نمایش در داخل کشور، برای اکران فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی ضروری است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون نظارت سازمان سینمایی گفت: هیچ یک از فیلم‌ها نباید بدون داشتن پروانه نمایش در فستیوال‌های خارجی اکران شوند و این موضوع به عوامل برادران لیلا ابلاغ شده بود.

حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفت: شرط داشتن پروانه نمایش در داخل کشور، برای اکران فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی ضروری است.

در آستانه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد طبق آئین نامه جدیدی که در دست نگارش است، حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی مستلزم دریافت پروانه نمایش در داخل کشور است.

با اعلام این خبر، سوال‌هایی پیرامون اکران برادران لیلا که تاکنون پروانه نمایش نگرفته است، در جشنواره کن مطرح شد.

اما بنا بر گفت‌وگوی جواد نوروزبیگی تهیه کننده برادران لیلا، این فیلم با تعامل سازمان سینمایی در کن حضور یافت.

این در حالی است که بنا بر گفته ایل بیگی قانون پروانه نمایش داخلی برای اکران در جشنواره خارجی در زمان کن هم به عوامل برادران لیلا ابلاغ شده بود.

حال که خبر اکران برادران لیلا در جشنواره فیلم مونیخ مطرح شده، مجددا سوال‌هایی درباره این اقدام و تقابل آن با آئین نامه سازمان سینمایی به وجود آمده است.

ایل بیگی می‌گوید: همه فیلم‌های ایرانی بلا استثنا باید قوانین را رعایت کنند. آئین نامه سازمان سینمایی شامل همه فیلم هاست و هیچ یک از فیلم‌ها نباید بدون داشتن پروانه نمایش در فستیوال‌های خارجی اکران شوند.

بر اساس اظهارات یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی هم، جلسات کارگروه‌ها برای نهایی شدن آئین نامه تشکیل می‌شود و بنا بر پیامد‌های حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های اخیر، این جلسات با جدیت دنبال می‌شود.

عشیری گفت: مفاد آئین نامه شامل حضور برادران لیلا در جشنواره فیلم مونیخ می‌شود و قطعا همکاران در بخش نظارت و ارشیابی سازمان سینمایی در این خصوص به عوامل فیلم تذکر داده اند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید