جی پلاس؛

امام خمینی: بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است

به دنبال ترور آیت الله هاشمی رفسنجانی، امام خمینی پیامی خطاب به ایشان صادر کرده و خواستار خنثی کردن توطئه های دشمنان شدند.

لینک کوتاه کپی شد

‌ به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پنجم خرداد ماه سال 58 و به دنبال ترور نافرجام مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیامی خطاب به ایشان صادر کرد که در آن به مقاومت مردم در مقابل توطئه ها و دسیسه های دشمن اشاره شده بود. امام در این پیام آیت الله هاشمی را مجاهد متعهدی خطاب کردند و فرمودند: بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. متن پیام به شرح زیر است: 

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب حجت‌ الاسلام مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز

مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: «به رضاخان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

 

امریکا و دیگر ابرقدرت ها بدانند ملت ما زنده است. اجتماعات عظیم این دو ـ سه روز شاهد زنده بودن انقلاب است. اینان با این تلاش های احمقانه نمی‌ توانند انقلاب اسلامی ما را ترور کنند؛ نمی‌ توانند شخصیت انسانی ـ اسلامی مطهری و هاشمی را ترور کنند؛ هر چند ترورها حساب شده و سازمان یافته باشند و از لابه‌لای آنها جای پای ابرقدرت ها و جنایتکاران بین‌المللی به چشم بخورد.

ملت با تمام قوا باید در مقابل دسیسه‌ ها مقاومت کنند، توطئه‌ ها را بشکنند؛ با کمال مراقبت انقلابی این جنایتکاران را شناسایی کنند و به دادگاه های انقلابی معرفی کنند. پاسداران انقلاب و رؤسای آنان موظفند از این شخصیت های ارزندۀ انقلابی حفاظت کنند و رفت وآمدهای مشکوک را تحت نظر بگیرند؛ اگر چه خود آنان راضی نباشند. ملت بزرگ اسلامی مصمم است به نهضت اسلامی خود ادامه دهد، و اجازۀ دخالت خیانتکاران را در کشور خود ندهد. ما ملت های بزرگ اسلامی را به همکاری در این نهضت اسلامی ایران دعوت می‌ کنیم.

 

باید دست جنایتکاران از ممالک اسلامی و از عموم مستضعفین قطع شود، و وعدۀ الهی به همت اقشار ملت های اسلامی تحقق یابد. من به آقای هاشمی ـ فرزند برومند اسلام ـ تبریک می‌ گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفت. و سلامت و ادامۀ خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم. والسلام علیه و علی عباداللّه‌ الصالحین.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج 7، ص 495-496

 

دیدگاه تان را بنویسید