وضعیت بورس امروز مثبت بود؛ 7 فروردین 1400 + نمودارها و وضعیت کلی بازار

امروز هفتم فروردین 1401، بورس با رشد کارش را به پایان برد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امروز در بورس، شاخص کل با رشد ۱۲هزار واحدی معاملات را به پایان برد.

طبق گزارش بورسینه، رشد ۱۲هزار و ۷۲۹واحدی (۰.۹درصد) شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۳هزار واحدی قرار داد.

شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۸۷درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید.

حدود دو میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی

رشد بیش از سه درصد ۱۷۲نماد و افت بیش از سه درصد ۲۰نماد 

 

بورس امروز (2)

 

بورس امروز (1)

 

 

بورس امروز (3)

 

بورس امروز (4)

 

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ کاهش ورود پول حقیقی به حدود دو میلیارد تومان

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود دو میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۶۲۰میلیارد تومان بود و افراد حقیقی ۸۵درصد یعنی سه هزار و ۶۰میلیارد تومان سهام خریدند.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات»، «محصولات شیمیایی» و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد ثشاهد، حکشتی و خگستر لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، شتران و کسرا معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌‌گذاری‌ شاهد معادل ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۱۹میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۱۸۰میلیارد تومان بود.

 

بورس هفت فروردین

 

بورس هفت فروردین

 

بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ «خساپا»، صدر معاملات برتر را به «خودرو» داد

امروز در مجموع حدود سه هزار و ۶۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد خودرو، خساپا، شتران، خگستر و فولاد به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در دومین روز هفته معادل ۳۰۰میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت تهران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام ایران‌ خودرو (ختور) پس از بازگشایی ۵.۹درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام دشت مرغاب (غدشت) با افت ۲۴.۹درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۹۱۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «فرآورده‌های نفتی» با معاملات ۳۵۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳.۷درصد از کل سهام مهندسی ساختمان تاسیسات راه آهن (بالاس) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۳۵.۸درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در چهار سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۵نماد نخست اختصاص داشت.

دیدگاه تان را بنویسید