ضرر سهام داران در بورس چه زمانی جبران می شود؟ - اعتراف بالاترین مقام بازار سرمایه

امروز نشست خبری مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اهالی رسانه برگزار شد و وی اذعان کرد که هیچ کس نمیتواند بگوید چه زمانی ضرر سهام داران در بورس جبران خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: در همین بازار افراد مختلفی هستند با سهام مختلف و پرتفوی مختلف و وضعیت آنان کاملا متفاوت است.

وی افزود: خیلی سخت است سهام داری باشد که به اندازه شاخص سود و زیان کرده باشد.

عشقی گفت: قطعا نمیتوانم بگویم که شاخص باز میگردد بعضی از نماد ها شاید هیچ وقت به حالت گذشته باز نگردد شاید بعضی تا چند ماه دیگر برگردد بستگی به سهام دارد.

وی اذعان کرد که هیچ کس نمیتواند بگوید چه زمانی ضرر سهام داران در بورس جبران خواهد شد.

عشقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در خصوص هیچ سهمی چه استقلال و‌ پرسپولیس و چه دیگر سهم ها و هیچ شرکتی، توصیه به خرید یا عدم خرید نمی‌کنیم. ارکان بازار قطعا نباید به این حوزه ورود پیدا کنند و اگر‌ موردی باشد برخورد خواهیم کرد. در خصوص هیچ سهمی توصیه به خرید و فروش نداریم و رویکرد ما بحث شفاف سازی است.

رئیس سازمان بورس گفت: عرضه سرخابی ها، روند مثبت و خوبی بوده و انتشار صورت های مالی و رویدادهای مالی که در سایت کدال منتشر می شود به شفاف سازی این باشگاه ها کمک خواهد کرد.

عشقی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: تقسیم سود به صورت دوره‌های سه ماهه مطرح است اما جای کارشناسی دارد.

وی گفت: کاهش استفاده از مهلت حق تقدم به کمترین زمان ممکن در برنامه است.

عشقی گفت: شرایط بورس در سال آینده وابسته به بودجه است و با توجه به احکام کلی که تصویب شده، پیش پینی می‌شود که شرکت‌ها افزایش سرمایه و اقدامات توسعه‌ای می‌دهند و به واسطه ثباتی که سال آینده وجود دارد، فروش شرکت‌ها رشد چشم‌گیری خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید