جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

رحلت عضوی از شورای نگهبان و تمجید امام از او

امام خمینی در هجدهم اسفند ماه سال ۶۰ و در پی درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین ربانی شیرازی پیامی خطاب به ملت ایران صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در هجدهم اسفند ماه سال ۶۰ در تجلیل از شخصیت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم ربانی شیرازی در پیامی خطاب به ملت ایران اینگونه نوشتند. متن پیام امام در ادامه آمده است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

إنا للّه‌ و إنا إلیه راجعون

با کمال تأسف رحلت غم انگیز جناب حجت‌ الاسلام و المسلمین، مجاهد عزیز، آقای ربانی شیرازی را به اسلام و اولیای معظم اسلام، بویژه حضرت بقیة‌اللّه‌ ـ أرواحنا فداه ـ و به ملت شریف و حوزه‌ های علمیه و اهالی محترم فارس و بازماندگان این فقید سعید تسلیت عرض می‌ کنم. در طول تاریخ، مدعیان فضیلت و مجاهدت و شجاعت و تعهد به حق و دین بسیار بوده‌ اند و هستند؛ لکن صاحبان فضایل و مجاهده و تعهد به حق و حقیقت در اقلیتند، و تنها در سختی ها و گرفتاری ها و حقگویی ها در مقابل قدرت های شیطانی است که مدعیان لافزن از متعهدان بی‌سرو صدا و خالصان فداکار از مغشوشان ریاکار متمایز می‌ شوند. مرحوم مجاهد، سعید ارزشمند، ربانی شیرازی، که اکنون در جوار حق آرمیده و ما از برکات وجودش محروم شدیم از این اقلیت بود. او در طول زندگانی شرافتمندانۀ خود، چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن، در مقابل باطل و باطل ها ایستاد و از خود نرمش نشان نداد. او در حبس ها و زجرها و ناملایمات با قامت راستِ انسان های متعهد ایستادگی کرد و تسلیم نشد. او ـ که خدایش رحمت کند و به جوار قرب حضرتش بپذیرد ـ با روحی ملایم در مقابل دوستان و مؤمنان و مقاوم در برابر دشمنان خلق به لقاءاللّه‌ پیوست؛ و ما عقب ماندگان که احتیاج به این مردان حق داریم از آن کمال و جمال محرومیم. از خداوند متعال توفیق خدمت برای همگان، و سعادت و صبر در این مصیبت برای دوستان و بازماندگان ایشان را خواستارم.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۸۶

دیدگاه تان را بنویسید