دو خبر مهم در مورد وام ازدواج/ پرداخت تسهیلات ازدواج با حداکثر یک ضامن/ 150 میلیون تومان برای زوج های جوان

با تصمیم مجلس شورای اسلامی، بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانگ ها را مکلف به پرداخت تسهیلات تشکیل خانواده مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر در سال آتی شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۶ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۱ در تبصره ۱۶ لایحه بودجه، تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده:  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد (۱۰۰%) مانده سپرده های قرض الحسنه و پنجاه درصد (۵۰%) سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع این بند را از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

 

وام ازدواج زوج‌های جوان در سال آینده ۱۵۰ میلیون تومان شد

با تصویب مجلس، وام ازدواج زوج های جوان در سال آینده ۱۵۰ میلیون تومان شد.

در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، جزء (۱) بند الحاقی ۱ تبصره ۱۶ بودجه تصویب شد.

طبق این مصوبه، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوجهایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱/ ۱۳۹۷ بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال یک میلیارد و پانصد میلیون(۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می‌باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید