اعلام زمان پرداخت وام مسکن روستایی/ قول رییس بنیاد مسکن در مورد وام 200 میلیونی/ وام ساخت واحدهای مسکونی مناطق سیلزده چقدر است؟

طبق توضیحات رییس بنیاد مسکن کشور پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از بهمن ماه 1400 آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مصوبه پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی احداث مسکن روستایی از هفته آینده به بانک‌های عامل ابلاغ و پرداخت آن بهمن ماه آغاز می شود.

اکبر نیکزاد روز چهارشنبه در حاشیه معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس مصوبه مورد تایید رییس جمهور و ابلاغ شورای عالی مسکن، وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد، ضمانت زنجیره ای سه نفره و بازپرداخت ۲۰ ساله است.

 

سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور احداث خواهد شد

 

وی اضافه کرد:‌ براساس قول رییس جمهور به مردم سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور احداث خواهد شد که از این مجموع باید ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد در شهرها ساخته شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵۷ هزار و ۶۹۹ واحد مسکن در سطح روستاها و ۵۴ هزار و ۳۳۸ واحد مسکونی در شهرهای کشور در حال احداث است.

نیکزاد ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای کشور احداث می کند و از مجموع یک میلیون مسکن سالانه ۴۰۰ هزار واحد توسط این نهاد ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ۴۰۰ هزار واحد آغاز خواهد شد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی فعال دارد و با تمام امکانات در تلاش برای تکمیل واحدهای مسکونی است.

نیکزاد اظهار داشت: در لرستان برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تعریف شده و هرسال باید ۱۰ درصد آنها بازنگری شود که در حال نقشه برداری هستند.

وی ادامه داد: لرستان در حوزه ساخت مسکن روستایی دارای مقام دوم کشور است و بیش از ۷۰ درصد واحدهای آن نوسازی شده است که تلاش می شود ظرف سال های آینده جزو استان های پیش رو باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با همکاری دستگاه های مربوطه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز اقدام خواهد کرد ادامه داد: پیشنهادهای بنیاد مسکن به ستاد حوادث کشور و دولت برای ۲۰۰ میلیون تومان وام ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیلزده، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض معیشتی، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض ساخت و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض اسکان موقت در نظر گرفته شده است.

نیکزاد افزود:‌ برای تعمیرات نیز ۳۰ میلیون تومان وام و ۴۰ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید