جی پلاس؛

پیامی که امام خطاب به بنی صدر صادر کرد

امام خمینی در پانزدهم دی ماه سال ۵۹، پیامی خطاب به بنی صدر صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در پانزدهم دی ماه سال ۵۹ در پیامی خطاب به سید ابوالحسن بنی صدر، رئیس جمهور وقت، پیروزی رزمندگان اسلام را تبریک گفتند. متن پیام امام در ادامه آمده است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

جناب آقای رئیس جمهور ـ ایّده‌ اللّه‌ تعالی

اِنْ تَنْصُرُوا اللّه‌َ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقدامَکُمْ[1]

خبر پیروزی چشمگیر قوای مسلح اسلام، با هماهنگی بین جمیع رزمندگان عزیز موجب تقدیر و تشکر گردید.[2] سلام و تقدیر اینجانب را به فرماندهان محترم و سران عزیز و سربازان و پاسداران معظم اسلام ابلاغ نمایید. انتظار دارم که با پشتکار و هماهنگی و انسجام همۀ رزمندگان محبوب بزودی کشور اسلامی از لوث وجود کفار ـ خذلهم‌اللّه‌ ـ[3] پاکسازی شود. از خداوند تعالی سلامت و پیروزی همگان را خواستارم. امیدوارم خبر پیروزی نهایی را به خواست خداوند تعالی بزودی دریافت دارم. سلامت جنابعالی و رزمندگان عزیز و فرماندهان و افسران و درجه‌ داران و پاسداران و بسیج و شبه نظامیان و تمامی نیروهای مسلح و نیروهای مردمی که ستون فقرات انقلاب اسلامی ما می‌باشند از خداوند تعالی خواستارم.

15 دی ماه 1359ـروح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

1 - بخشی از آیۀ 7 سورۀ محمد ص: «اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری کرده و گامهایتان را استوار خواهد ساخت».

2 - پیام امام خمینی در پاسخ به تلگراف 15/10/59 رئیس جمهور صادر شده است. در قسمتی از این تلگراف می‌ خوانیم: «حضرت آیت‌ اللّه‌ العظمی امام خمینی ـ دامت برکاته. به ساعت 10 صبح امروز ... نیروهای پیروز جمهوری اسلامی ایران حملۀ خود را آغاز و مرحلۀ اول را با موفقیتی بی‌نظیر به پایان برده، یقین است با توجه امام نسبت به بالا بردن روحیۀ امتشان و دعای خیر عموم مردم و پشتیبانی بیدریغشان، مراحل بعدی نیز با پیروزی کامل به انجام خواهد رسید ... ـ ابوالحسن بنی‌صدر».

3 - خداوند، آنها را رسوا کند.

 

صحیفه امام؛ ج ۱۳، ص ۴۹۲

دیدگاه تان را بنویسید