هشدار دوباره به پرمصرف های برق/ قبض برق برای کنتورهای تجمیعی چگونه محاسبه می شود؟

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می شود جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی صنعت برق گفت که طرح افزایش تعرفه برق برای مشترکان پر مصرف از ابتدای بهمن ماه سال جاری اجرا خواهد شد و این دسته از مشترکان هزینه نزدیک به قیمت تمام شده پرداخت خواهند کرد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه  قطعا قبوضی که بعد از بهمن ماه صادر می شوند با تعرفه های جدید خواهد بود، اظهار کرد: پیش بینی شده در این طرح برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها زیر الگوی کم مصرفی است مشوق هایی لحاظ شود.

 

الگو کم مصرفی افزایش پیدا کرده است

 

وی افزود: الگو کم مصرفی افزایش پیدا کرده یعنی کسانی که زیر ۵۰ درصد الگو منطقه باشند در ماه های غیر گرم ۱۰۰ کیلووات ساعت برای مناطق عادی و برای ماه های غیر گرم ۱۵۰ کیلووات ساعت لحاظ می شود اگر مشترکی ماهیانه میزان مصرفی زیر این اعداد داشته باشد و علاوه بر آن تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی باشد برابر بند یک تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از تعرفه رایگان برخوردار می شود.

 

قبض برق برای کنتورهای تجمیعی چگونه محاسبه می شود؟

 

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که قبض برق برای کنتورهای تجمیعی چگونه محاسبه می شود نیز گفت: تعداد این کنتورها  بسیار اندک است در برخی روستاها چنین کنتورهایی وجود دارد که اعلام شده برای جداسازی  اقلامات لازم انجام شود، در شهرها نیز اگر دو خانوار از یک کنتور استفاده می کنند می توانند برای تفکیک کنتور درخواست خود را ثبت کنند و در سریع ترین زمان این کار انجام خواهد شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مشترکان می توانن انشعاب جداگانه ای را دریافت کند.

 

۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند

 

رجبی مشهدی با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان زیر الگو مصرف منطقه قرار دارند و تنها ۲۵ درصد که حدود هفت میلیون مشترک را شامل می شود جز مشترکان پر مصرف هستند، گفت: البته در مناطق مختلف پراکندگی ها متفاوت است، در مجموع این دسته از مشترکان که بیش از  حد مصرف منطقه مصرف دارند شامل حال این طرح خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه  قطعا تلاش وزارت نیرو این است که با ایجاد سیاست های تشویقی این دسته از مشترکان را به سمت کاهش و مدیریت مصرف سوق دهد، افزود: تعدادی از مشترکان نیز در مرزهای بیش از الگو قرار دارند که می توانند با یکسری اقدامات ساده به سرعت میزان مصرف خود را کاهش دهند و به زیر الگوی مصرف منطقه بروند و مشمول این افزایش قیمت نشوند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه برای مشترکانی که میزان مصرف آن ها بیش  از الگو بوده تعرفه برق به صورت تساعدی و پلکانی است و متناسب با مصرف آن ها این تعرفه ها افزایش می یابد، گفت: هدف این است تا توزیع عادلانه یارانه انجام شود، علاوه بر این کسانی که مصرف بیشتری دارند هزینه های نزدیک به قیمت واقعی و یا غیر یارانه ای را پرداخت کنند./ ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید