دو قابلیت جدید اینستاگرام؛ پلی بلک و جواب دادن ویدیویی به کامنتها به اینستا اضافه شد

اینستاگرام رسما از قابلیت جواب دادن ویدیویی به کامنتها رونمایی کرده و کاربران حالا میتوانند در ویدیوهای Reels، جواب کامنتها را با یک ویدیوی ریلز دیگر بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اینستاگرام قابلیت Playback را عرضه کرده که به کاربر امکان به اشتراک گذاری گلچینی از 10 استوری خود در طول سال 2021 را می دهد. 

به صورت کلی این قابلیت ایده ای مشابه Spotify Wrapped (https://t.me/TechTube/5090) دارد و خلاصه ای از لحظات مختلف کاربر در طول سال 2021 را گلچین کرده که کاربر امکان به اشتراک گذاری آنها را با تم خاصی در استوری دارد. اما کاربر میتواند علاوه بر استوریهای انتخاب شده توسط اینستاگرام استوریهای دیگری را هم از ارشیوش انتخاب کند.

برای استفاده از این قابلیت اینستاگرام پیامی را در زیر نوار استوریها نشان شما میدهد که با کلیک روی آن میتوانید استوریهایی که اینستاگرام برای شما گلچین کرده را ببینید و در صورت تمایل آنها را به صورت تک به تک در استوری تان به اشتراک بگذارید. دقت کنید که بعد از فشار دادن دکمه نکست، این مرحله معمولا طول میکشد، بنابراین صبور باشید. 

ولی این قابلیت در عمل بسیار ضعیف عمل کرده و نه مشخص هست که استوریها بر چه اساسی انتخاب شدند و نه امکان سفارش سازی خاصی به کاربر میدهد و همه استوری ها به صورت خشک و تنها با یک تم یکسان برای همه منتشر میشوند علاوه بر این امار خاصی از فعالیتش در طول سال رو هم ارائه نمیدهد. 

در حالی که طی سالهای گذشته کاربران با استفاده از سرویسهای مختلفی، 9 پست پرلایک خود را در آخر هر سال منتشر میکردند، اما قابلیت عرضه شده توسط اینستاگرام حتی همان میزان از آمار را هم ندارد و یکی از بی خاصیت ترین قابلیت های این شبکه اجتماعی تاکنون هست. 

 

جواب دادن ویدیویی در اینستاگرام

 

اینستاگرام رسما از قابلیت جواب دادن ویدیویی به کامنتها رونمایی کرده و کاربران حالا میتوانند در ویدیوهای Reels، جواب کامنتها را با یک ویدیوی ریلز دیگر بدهند. 

این قابلیت مشابه ریلز، دقیقا کپی قابلیت مشابهی در تیک تاک است که سال گذشته معرفی شد و به کاربران امکان جواب دادن به کامنتها به صورت ویدیویی را میداد. 

قابلیت جدید اینستاگرام طبیعتا محدود به کشورها و افرادی است که ریلز برایشان فعال شده و این افراد حالا با زدن دکمه ریپلای در کامنتها، دکمه دوربین جدیدی برای آنها اضافه میشود که با انتخاب آن می توانند ریلز جدیدی را ضبط کنند و به صورت ویدیویی به آن شخص جواب بدهند./ تک توب

دیدگاه تان را بنویسید