جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

محمد ابراهیم خوانساری؛ عالمی که مسیحیان را به مباهله دعوت می کرد

آیت الله سید محمدابراهیم خوانساری حوالی سال 1232 شمسی در خوانسار متولد شد. وی از محضر عموی خود، صاحب روضات بهره ها برد. وی مسیحیان را به مباهله دعوت می کرد. او در بیست و سوم ربیع الثانی 1331 قمری رحلت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در راستای شناساندن بزرگان اندیشه دینی در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های ارجمند جهان اسلام و تشیع را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای زندگی این بزرگواران که به قدر وسعمان است. باشد که مفید فایده افتد. این قسمت به زندگی آیت الله سید محمد ابراهیم خوانساری اختصاص دارد.

 

زندگینامه آیت الله سید محمد ابراهیم خوانساری

آیت الله سید محمد ابراهیم خوانساری یکی از علمای بزرگ اصفهان، در خانواده عالم پرور در خوانسار به دنیا آمد. وی پس از طی مقدمات و سطوح علوم اسلامی، در حلقه درس عموی بزرگوار خویش سید محمد باقر خوانساری معروف به صاحب روضات، شرکت جست و پس از سالها تلمذ در حلقه درس عالمان نامدار عصر به درجه عالی اجتهاد دست یافت. وی پس از آن به تدریس علوم اسلامی فقه و اصول پرداخت و شاگردان زیادی پرورش داد. ایشان همچنین مرجع تقلید جمع زیادی از شیعیان بود و تألیفات متعددی را به انجام رساند. ایشان مباحث و مناظراتی با علمای مسیحی در اثبات نبوت پیامبر بزرگ اسلام داشته و چون دانشمندان مسیحی استدلال او را نمی پذیرفتند آنها را به مباهله دعوت می کرد ولی آنان حاضر به مباهله نمی شدند.

 

درگذشت

این فقیه وارسته و خدمتگزار دلباخته اسلام سرانجام در 12 فروردین 1292ش. برابر با 23 ربیع الثانی 1331ق. در 60 سالگی وفات یافت و در کنار مزار عموی دانشمند خویش در اصفهان مدفون شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید