شرایط پاس کردن چک بانکی تغییر می کند + جزییات از زبان رئیس بانک مرکزی

رئیس بانک مرکزی در مورد نحوه پاس کردن چک گفت: در حال حاضر در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند، اما باید همه‌ بانک‌ها این امکان را فراهم کنند و بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه از ماه آذربانک‌ها باید امکان ثبت، صدور و تأییدیه چک را برای مشتریان خود فراهم کنند، گفت: در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند، اما باید همه‌ بانک‌ها این امکان را فراهم کنند و بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی از امکان ثبت، صدور و تاییدیه چک از طریق خودپرداز بانک‌ها و پاس کردن چک با استفاده موجودی فرد در بانک‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در قانون جدید چک وجود دارد و بایستی اجرایی شود، موضوع ثبت، صدور و تاییدیه چک است که علاوه بر روش های فعلی باید از طریق خودپردازها و پیامک فراهم شود.

او ادامه داد: با کمیسیون توافق شده که از آذر ماه بانک‌ها به تدریج باید از این روش‌ها استفاده کنند و حداکثر تا پایان امسال تمام بانک‌ها بایستی این امکان را از طریق خودپردازهایشان برای مشتریان خود فراهم کنند.

صالح آبادی گفت: با جدیت این موضوع پیگیری خواهد شد تا به ویژه برای افرادی که به شعب بانک‌ها مراجعه می‌کنند از خودپردازها استفاده کنند.

رئیس بانک مرکزی از نحوه پاس کردن چک گفت: در حال حاضر در حال اجرایی کردن امکان پاس کردن چک با استفاده از موجودی فرد در بانک‌های مختلف هستیم که تا کنون ۱۸ بانک این امکان را فراهم کرده اند، اما باید همه‌ بانک‌ها این امکان را فراهم کنند و بانک‌ها موظف هستند از دی ماه این امکان را ایجاد کنند.

 

پذیرفتن چک به عنوان تضمین و وثیقه محدودیت‌های قانونی دارد

 

صالح آبادی ضمن بیان اینکه پذیرفتن چک به عنوان تضمین و وثیقه در حال حاضر محدودیت‌های قانونی دارد، بیان کرد: قرار بر این شد با همکاری کمیسیون، راهکار‌های قانونی را در این زمینه جستجو کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی در آخر تصریح کرد: این موضوع به تدریج عملیاتی می‌شود و مستلزم این است که در شورای پول و اعتبار مطرح شود که در جلسه آینده گفته خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه تان را بنویسید