جی پلاس؛

هشدار امام به اسدالله علم

امام خمینی در پانزدهم آبان ماه سال ۴۱ در نامه ای به اسدالله علم نسبت به تصویب لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی هشدار دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی(س) در پانزدهم آبان سال ۴۱ در نامه ای خطاب به اسدالله علم (نخست وزیر وقت) درباره لایحۀ انجمنهای ایالتی و ولایتی هشدار دادند. متن نامه امام در ادامه آمده است:

 

تهران ـ جناب آقای اسداللّه‌ عَلم

عطف به تلگراف سابق اشعار می‌ دارد، معلوم می‌ شود شما بنا ندارید به نصیحت علمای اسلام که ناصح ملت و مشفق امتند، توجه کنید؛ و گمان کردید ممکن است در مقابل قرآن کریم و قانون اساسی و احساسات عمومی قیام کرد. علمای اعلام قم و نجف اشرف و سایر بلاد تذکر دادند که تصویبنامۀ غیرقانونی شما برخلاف شریعت اسلام، و برخلاف قانون اساسی و قوانین مجلس است.

 

اگر گمان کردید می‌ شود با زور چند روزه قرآن کریم را در عرض «اوستا»ی زرتشت، «انجیل» و بعض کتب ضاله قرار داد، و به خیال از رسمیت انداختن قرآن کریم، تنها کتاب بزرگ آسمانی چند صد میلیون مسْلم جهان، افتاده‌ اید و کهنه‌ پرستی را می‌ خواهید تجدید کنید، بسیار در اشتباه هستید. اگر گمان کردید با تصویبنامۀ غلط و مخالف قانون اساسی می‌ شود پایه‌ های قانون اساسی را که ضامن ملیت و استقلال مملکت است، سست کرد و راه را برای دشمنان خائن به اسلام و ایران باز کرد، بسیار در خطا هستید.

 

اینجانب مجدداً به شما نصیحت می‌ کنم که به اطاعت خداوند متعال و قانون اساسی گردن نهید، و از عواقب وخیمۀ تخلف از قرآن و احکام علمای ملت و زعمای مسلمین و تخلف از قانون بترسید؛ و بدون موجب، مملکت را به خطر نیندازید؛ والّا علمای اسلام دربارۀ شما از اظهار عقیده خودداری نخواهند کرد. والسلام علی من اتبع الهدی.

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱، ص ۹۰

 

دیدگاه تان را بنویسید