جی پلاس/ به مناسبت سالروز رحلت؛

ملا عبدالله بروجردی که بود؟

آیت الله ملا عبدالله بروجردی، عالم، مدرس فقه و اصول در سال ۱۲۱۸ شمسی در بروجرد به دنیا آمد. وی شاگردان بزرگی از جمله آیت الله سید حسین بروجردی را در حلقه درس خود پرورش داد. ایشان در ۲۸ صفر ۱۳۲۹ رحلت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در راستای شناساندن بزرگان اندیشه دینی در این صفحه بر آنیم که این شخصیت های ارجمند جهان اسلام و تشیع را به مخاطبان معرفی کنیم و مطالب منتشرشده قطره ای است از دریای زندگی این بزرگواران که به قدر وسعمان است. باشد که مفید فایده افتد. این قسمت به زندگی ملا عبدالله بروجردی اختصاص دارد.

 

زندگینامه آیت‌ اللَّه ملاعبداللَّه بن عبدالباقی بروجردی

 

آیت‌ اللَّه ملا عبداللَّه بن عبدالباقی بروجردی  در سال ۱۲۱۸ شمسی (۱۲۵۶ق)  در  شهر  زیبای  بروجرد  به دنیا  آمد . وی  مقدمات علوم اسلامی  را  از  علمای  بروجرد  فرا گرفت  و پس  از  مدتی در حلقه درس شیخ ملا اسداللَّه بروجردی به فراگیری فقه و  اصول پرداخت.

 

ملا عبداللَّه بروجردی پس از آن راهی حوزه علمیه اصفهان شد و  از محضر درس  شیخ محمدباقر اصفهانی  و دیگران کسب فیض کرد و پس از سالیانی، به مدارج بالای علمی دست یافت. ایشان از آن پس به زادگاه خود بازگشت و  به تدریس  و  فتوی و امامت جماعت در بروجرد  پرداخت. در  حلقه  درس  وی، فاضلان فرهیخته‌ای پرورش یافتند که مرجع تقلید شیعیان، حضرت آیت‌ اللَّه سید حسین بروجردی، از همه مشهورتر است. ایشان به عنوان یکی از مشاهیر بروجرد، در کنار تدریس به تالیف نیز مشغول بود و آثاری را به رشته تحریر  درآورد که کتاب‌ الصلاة و رساله‌ای در اجتماع امر و نهی از آن جمله است.

 

وفات

ملاعبداللَّه  بروجردی سرانجام  در ۸  اسفند   ۱۲۸۹برابر با  ۲۸ صفر ۱۳۲۹ق  در ۷۱ سالگی  بدرود حیات  گفت و در مقبره‌ای که در جوار مسجدش برای خود بنا کرده بود، به خاک سپرده شد.

 

  آثار

 کتاب‌الصلاة

   رساله‌

 

دیدگاه تان را بنویسید