وزیر بهداشت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در دستورکار است

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت اظهار داشت: برای ساماندهی و رفع مشکل نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت آنها نیز موضوع در اسرع وقت به سازمان امور استخدامی کشور منتقل خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع اشتغال ، تبدیل وضعیت و رسمی شدن نیروهای قراردادی در بخش های مختلف و زیرمجموعه از اولویت های مهم و دردستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد.

بهرام عین اللهی شامگاه جمعه در یاسوج اظهار داشت: برای ساماندهی و رفع مشکل نیروهای قراردادی و تبدیل وضعیت آنها نیز موضوع در اسرع وقت به سازمان امور استخدامی کشور منتقل خواهد شد.

واکسیناسیون به معنای پایان کرونا نیست

وزیر بهداشت همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد که تزریق واکسن و حتی با جشن پایان واکسیناسیون نباید و نمی توان آن را نیز به معنای پایان کرونا تلقی کرد.

دکتر عین اللهی یادآور شد که کرونا همچنان هست و هدف ما از تزریق واکسن این است که بتوانیم با واکسیناسیون شدت کرونا را کاهش دهیم.

او گفت:  ماسک زدن ، فاصله گذاری و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی و ضد عفونی کردن حتی پس از تزریق واکسن همچنان باید در دستور کار جدی مردم باشد و نباید اینگونه تلقی کرد که با زدن دو دُز واکسن کرونا تمام شده است؛ کرونا به این راحتی تمام شدنی نیست.

وی استقبال از تزریق واکسن در ایران را خوب، مثبت و امیدوارکننده در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا دانست وبا اشاره به اطمینان بخشی مردم در خصوص واکسناسیون نیز گفت: واکسن زدن در کشور ما موضوع جدیدی نیست.

وی ابراز داشت: سال های متمادی است که واکسیناسیون در ایران انجام می شود و حتی هر کودک خردسالی باید واکسن علیه انواع بیماری ها از سیاه سرفه ، کزاز و سایر بیماری های ویروسی را انجام دهد؛ چیز جدی نیست و مردم نیزهم اینک و در این شرایط باید از زدن واکسن کرونا استقبال کنند.

او تزریق واکسن علیه بیماری ها در کشورمان را امری عادی تلقی می کند و تاکید کرد که تاثیر تزریق واکسن این است که ایمنی بدن را برای مقابله با میکروب ها افزایش می دهد.

۶۴ درصد ایرانیان واکسینه شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت که تاکنون ۸۵ میلیون دُز انواع واکسن وارد کشور شده و نزدیک به ۵۵ میلیون دُز نیز تزریق انجام شده است.

وی یادآور شد که به طور نسبی تاکنون ۶۴ درصد مردم واکسیناسیون علیه کرونا را در کشورمان انجام داده اند و ظرف یک هفته آینده به حدود ۷۰ درصد خواهد رسید.

عین اللهی همچنین گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیز به صورت تدریجی در حال انجام است و هم اینک گروه آموزشی متوسطه و بعد از آن دوره ابتدایی کلاس های حضوری خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی و بتدریج از سر خواهند گرفت.

وی اشاره به بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی نیز از ۱۵مهرماه جاری نیز گفت: برای بازگشایی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم نیز امروزشنبه دهم مهرماه در ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گیری لازم انجام می شود.

عین اللهی تعداد دانشجویان برای سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه های علوم پزشکی کشور را نیز نزدیک به ۲۵۰هزار دانشجو در رشته های مختلف عنوان کرد.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم همچنین گفت که بسیاری از معلمان و دانشجویان سراسر کشورتاکنون واکسینه شده اند و هم اینک فضای لازم تا حدود زیادی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فراهم است./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید