جی پلاس؛

استاد فاطمی نیا راه حل مشکلات را چه می دانند؟

استاد فاطمی نیا به بیان نکته مهمی درباره حل مشکلات پرداخته اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، استاد فاطمی نیا درباره راه حل مشکلات در این عالم چنین فرموده اند:

 

اگر انسانی که در عالم خیلی قدرتمند است به من زنگ بزند و بگوید فلان مشکلت را حل می کنم و نگران نباش، دیگر هیچ اضطراب و ترسی نخواهیم داشت.

 

و مدام می‌گویی: خدایا چه وقت صبح می‌شود!

 

 خداوند متعال که قادر علی الاطلاق است به همه‌ی ما این اطمینان را داده است اما مشکل این است که ما باور نداریم و الا مشکلات حل می شد.

 

در سوره‌ی مزمّل است. می فرماید: «رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکیلاً» این آیه منطقه‌ی اسم اعظم است.

 

هر کجا لا اله الّا هو دیدید دست و پای خود را جمع بکنید. البتّه اگر قبل از آن الله باشد که دیگر هیچ چیزی نمی‌ شود گفت. «اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ» منطقه‌ی اسم اعظم است. اگر قبل از آن الله نبود، لا اله الّا هو بود باز هم دست و پای خود را جمع بکنید، سر خود را به زیر بیندازید. یعنی خیلی مقام بزرگی است.

 

«رَبُّ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکیلاً» تو بشر خاکی او را وکیل بگیر. به خدا ما این‌ها را باور نمی‌ کنیم. عمر من تمام شد، یک‌جا گرفتاری داشتم، یک روز گفتم که ای نفس یک بار واقعاً حاضر هستی این را به خدا بسپاری که دروغ نگویی؟ دیدم نمی‌ شود. چون می‌دانید ما از گلو به بالا حرف می‌ زنیم.

یک نفر در دربار فرعون نفوذ کرده بود، شوخی نیست، کسی که می‌گوید: «أَنَا رَبُّکُمُ الْأَعْلى‌» ای مردم من پروردگار اعلای شما هستم. 

 

کسی در دربار او نفوذ بکند، او را چه کار می‌کنند؟ پوست سر او را می‌کنند. یک مرتبه این لو رفت، آمدند گفتند: چه نشستی، مسائل تو کشف شده است. گفت: «أُفَوِّضُ أَمْری إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ» کار خود را به خدا می‌سپارم، خدا به بندگان خود بصیر است. 

 

چه شد؟ «فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا» خدا او را از آن مکرها و نیرنگ‌ها و ظلم‌های آل فرعون حفظ کرد. 

 

در حدیث داریم که تعجّب می‌ کنم از کسی که می‌ ترسد و این آیه را نمی‌ خواند.

بخوانند هم اتّفاقی نمی‌ افتد، می‌دانید چرا؟ چون ما فقط خدا را امتحان می‌ کنیم.

 

منبع: کانال استاد فاطمی نیا

.

 

دیدگاه تان را بنویسید