یک خبر خوب در مورد وام اجاره مسکن برای مستاجران سال 99/ احتمال تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن وجود دارد

مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران ۷۰ میلیون در سایر کلانشهر ۴۰ و بقیه شهرها ۲۵ میلیون تومان است. پیش بینی این است که حداقل به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق گیرد بر این اساس در پی نامه‌نگاری و درخواست از نظام بانکی، امکان ثبت نام قراردادهای اجاره سال ۹۹ نیز در کنار قراردادهای اجاره ۱۴۰۰ فراهم شده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس؛ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در پی نامه‌نگاری و درخواست از نظام بانکی، امکان ثبت نام قراردادهای اجاره سال ۹۹ نیز در کنار قراردادهای اجاره ۱۴۰۰ فراهم است.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی روز شنبه درباره ثبت‌نام وام‌ ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه‌نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.

وی افزود: بر این اساس در پی نامه‌نگاری و درخواست از نظام بانکی، امکان ثبت نام قراردادهای اجاره سال ۹۹ نیز در کنار قراردادهای اجاره ۱۴۰۰ فراهم است.

به گفته محمودزاده تا چند روز پیش، سامانه ثبت‌نام فقط درخواست‌های مربوط به قراردادهای اجاره سال ۱۴۰۰ را می‌پذیرفت که این مشکل در روزهای اخیر رفع شده است.

 

احتمال تمدید زمان ثبت نام وجود دارد

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف اعتبار وام ودیعه مسکن ۱۰ هزار میلیارد است، گفت: مبلغ آن در تهران ۷۰ میلیون در سایر کلانشهر ۴۰ و بقیه شهرها ۲۵ میلیون تومان است. پیش بینی ما این است که حداقل به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر مستاجران در سامانه ثبت نام را انجام دهند و مدارک تمدید و کد رهگیری را به سیستم بانکی معرفی کنند. اگر بتوانیم از ستاد مقابله با کرونا مصوبه جدید بگیریم زمان ثبت نام تمدید خواهد شد.

 

افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد

 

براساس این گزارش، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می شود.

منبع: ایرنا 

دیدگاه تان را بنویسید