رشد 24 هزار واحدی بورس پس از سه روز منفی در آخرین روز کاری هفته/ کارشناس بازار سرمایه: فعلا شرایط بازار باثبات خواهد بود

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته با رشد بیش از 24 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 520 هزار و 686 واحد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته امروز 10 شهریورماه برخلاف 3 روز گذشته با رشد 24 هزار و 535 واحدی همراه بود و در ارتفاع یک میلیون و 529 هزار و 688 واحدی قرار گرفت.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) نیز 8 هزار و 482 واحد رشد کرد و در محدوده 455 هزار و 375 واحدی قرار گرفت.

رشد همه شاخص‌های بازار سرمایه

امروز همه شاخص‌های بازار سرمایه از جمله شاخص کل و شاخص قیمت «وزنی-ارزشی» با رشد 1.64 درصدی، شاخص کل «هم‌وزن» و شاخص قیمت «هم‌وزن» با رشد 1.90 درصدی، شاخص آزاد شناور با رشد 1.18 درصدی و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب با رشد 1.28 و 2.09 درصدی همراه بودند و سبزپوش شدند.

اسامی نمادهای شاخص‌ساز

«فارس»، «میدکو»، «پارس»، «تاپیکو»، «کچاد»، «نوری» و «فولاد» از جمله نمادهای شاخص‌ساز با تاثیر مثبت بودند.

مهم‌ترین شاخص‌های بازار بورس امروز

 

شاخص کل شاخص کل هم‌وزن ارزش معاملات ارزش بازار حجم معاملات
1520687 455375 9700 میلیارد تومان  60 هزار هزار میلیارد تومان  11234 میلیون سهم

 

شاخص کل فرابورس

شاخص کل بازار فرابورس نیز در پایان معاملات امروز 448 واحد رشد کرد و به رقم 22 هزار و 409 واحد رسید.

نمادهای «آریا»، «بپاس»، «زاگرس»، «هرمز»، «صبا»، «فرابورس» و «کگهر» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل این بازار داشتند.

اسامی نمادهای پُرتراکنش بورس و فرابورس

 

نمادهای پُرتراکنش فرابورس نمادهای پُرتراکنش بورس
وهامون شبندر
دی کدما
کرمان شستا
گدنا شپنا
لطیف برکت
وکبهمن سپید
ذوب فملی

 

سنگین‌ترین صفوف خرید و فروش در پایان معاملات

نمادهای «شسپا»، «سپید»، «کمند»، «کنور»، «برکت»، «پارند» و «کرازی» بیشترین تقاضا و نمادهای «کمند»، «ددامح»، «وسخراج»، «ارمغان»، «کمند»، «کارین» و «کارین» بیشترین عرضه را در بازار امروز بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

همچنین «اراد 50»، «کپرور»، «فرابورس»، «سپیدما»، «سپیدما»، «آسامید» و «وهامون» نمادهایی با بیشترین تقاضا و «کمرجان»، «اوصتا»، «اشاد9»، «اراد42»، «اراد42»، «آسامید» و «اراد37» نمادهایی با بیشترین عرضه در بازار فرابورس ایران بودند.

سیگنال‌های مهم کدال سوم شهریورماه

شرکت‌های خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر با نماد «حبندر» به مبلغ 591 میلیارد ریال، لابراتورهای رازک با نماد «درازک» به مبلغ یک هزار و 210 میلیارد ریال و مجتمع جهان فولاد سیرجان با نماد «فجهان» به مبلغ 21 هزار 500 میلیارد ریال به دنبال افزایش سرمایه هستند.

 

پیش‌بینی وضعیت بازار بورس در روزهای آینده

محمد خبری‌زاده کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار جی‌پلاس با اشاره به اینکه این هفته بازار پس از رشدی که از اوایل خردادماه تجربه کرده بود به نقاط مقاومتی مهمی دست پیدا کرد، گفت: مهمترین مقاومت بازار در زمانی بود که شاخص کل به رقم یک میلیون و 600 هزار واحد رسید که به نوعی مقاومت روانی ایجاد شد.

وی ادامه داد: استراحت و اصلاح بازار در این سطح قابل پیش‌بینی بود اما در کنار این موضوع بازگشایی نماد پالایش نفت بندرعباس و افت نرخ دلار در بازار که از 28 هزار و 500 تومان به محدوده 27 هزار تومان رسید، باعث شد بازار سه روز منفی را پشت سر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه 9 شهریورماه روز پایانی اصلاح در بازار سرمایه در این هفته بود، توضیح داد: امروز 10 شهریورماه پس از سه روز منفی و افت 10 درصدی اکثر نمادها و جذاب شدن قیمت‌هایشان باعث شد بازار رشد کند و شاید بتوان گفت یکی از دلایل آن تثبیت نرخ دلار روی 27 هزار تومان و به وجود آمدن این ذهنیت که نرخ دلار تا 25 هزار تومان پایین می‌آید، بود. 

خبری‌زاده افزود: همچنین رشد قیمت‌هایی جهانی به بازار کمک کرد و امروز 10 شهریور پس از سه روز خروج پول حقیقی علاوه بر داشتن قیمت‌های جذاب بازار با ورود 850 میلیارد تومان پول حقیقی مواجه شد.

وی با بیان اینکه روند معاملات امروز بازار روند خوبی بود و نمادهای بنیادین بازار اکثرا با صف خرید مواجه شدند، گفت: شرایط امروز بازار در مجموع خوب بود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: البته من احساس می‌کنم بازار هنوز در این محدوده هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ تکنیکالی و بنیادی احتیاج به معامله و دست به دست شدن دارد تا خیال سهامداران راحت شود و یک کف‌سازی صورت بگیرد.

خبری‌زاده معتقد است برای هفته جدید به شرط ثبات نرخ دلار بازار با رشد شارپی مواجه نخواهد شد اما افت هم نخواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین روند رو به رشد و یا نزولی بازار تا پایان شهریور و مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت سیزدهم بعد از آن خواهیم داشت فعلا شرایط بازار با ثبات و شاید رو به رشد باشد. 

دیدگاه تان را بنویسید