استان های کشور با بیشترین و کمترین تورم در مرداد 1400 مشخص شدند

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۱.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۰.۹ درصد) است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٨.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کرمانشاه (٥٤.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ تهران (٤٢.٦ درصد) است.

ایلنا در ادامه نوشت: در مرداد ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۳۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴.۹ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ۱.۸ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۴۳.۲ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (۵۳.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (۳۷.۶ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۵.۲ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۱.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۰.۹ درصد) است. 

خانوارهای شهری

در مرداد ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۳۴.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان فارس با ۴.۶ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ۱.۸ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۴۲.۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام (۵۲.۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (۳۷.۴ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۴.۵ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵۰.۹ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (۴۰.۸ درصد) است. 

خانوارهای روستایی

در مرداد ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۵۸.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۲ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵.۸ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کردستان با ۱.۷ درصد افزایش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۴۷.۷ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (۵۸.۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سمنان (۳۹.۳ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۸.۷ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (۵۴.۴درصد) و کمترین آن مربوط به استان تهران (۴۲.۶ درصد) است.

دیدگاه تان را بنویسید