دغدغه‌ها و نگرانی های امام خمینی-۴۰

امام خمینی: از خودتان بترسید که مردمی بودن از دستتان برود

امام خمینی در اولین سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در جمع اعضای هیات دولت، مسئولان را از آنکه مردمی بودن از دستشان برود، بر حذر داشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نهضت امام خمینی و به دنبال آن پیروزی انقلاب اسلامی در سایه توکل و حمایت الهی، رهبری حکیمانه امام و وحدت و همدلی مردم کشور روی داد، انقلابی که می توان آن را معجزه نامید چرا که با هیچ یک از انقلاب های مردمی قابل مقایسه نبوده و نیست. مسلما پس از پیروزی در همه انقلاب ها دغدغه هایی وجود دارد که این در حکومت های دینی دوچندان شده و برای شخصیت بزرگی مانند پیر جماران که از درایت و تیزبینی خاصی برخوردار بودند، به مراتب بیشتر و بیشتر. ایشان در سخنرانی ها و پیام های مختلف به این نگرانی های خود اشاره کرده اند که به تناوب بخش هایی از این دغدغه ها را در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

 

‌‌امام خمینی (س) در هفتم شهریور ماه سال ۶۱ و در آستانه اولین سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و در جمع اعضای هیات دولت وقت به لزوم مردمی بودن مسئولان و خدمت به مردم اشاره کرده و در بخشی از بیاناتشان فرمودند:

شما هر چه خوف دارید، از خودتان بترسید. از اینکه مبادا ـ خدای نخواسته ـ مسیر،‌‎ ‎‌یک مسیر دیگر بشود و راه، یک راه دیگری باشد و توجه به این چیزی که الآن هست، از‌‎ ‎‌دست برود و مردمی بودن از دستتان برود. از این بترسید که اگر ـ خدای نخواسته ـ یک‌‎ ‎‌وقت این قضیه پیش آمد و شما از آن مردمی بودن بیرون رفتید و یک وضع دیگری پیدا‌‎ ‎‌کردید و خیال کردید حالایی که من نخست وزیرم، حالایی که من رئیس جمهورم،‌‎ ‎‌حالایی که من وزیر کذا هستم، باید چه و چه و چه باشم، آن وقت بدانید که آسیب‌‎ ‎‌می بینید؛ یعنی، آن وقت است که خارجیها به شما طمع می کنند.‌

 

صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص ۴۴۶

دیدگاه تان را بنویسید