سفر به عراق برای تاسوعا و عاشورا ممنوع شد/ نماز ظهر عاشورا بدون دسته‌روی اقامه می‌شود

طبق گفته فرماندار دشت آزادگان، با توجه به وضعیت فراگیری کرونا، همچنان تردد مسافران به عراق ممنوع است و معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز پروتکل های بهداشتی برای نماز ظهر عاشورا را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرماندار دشت آزادگان اعلام کرد که با توجه به وضعیت فراگیری کرونا، همچنان تردد مسافران به عراق ممنوع است. 

وی تاکید کرد: تنها اتباع عراق و همسران آنها، ایرانیان شاغل در عراق، افرادی که از قبل نوبت پزشکی دارند، اجازه تردد در مرز چذابه را دارند.

همچنین علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت طی نامه ای اعلام کرد: هیأت‌های عزادار جهت برپایی نماز ظهر عاشورا بدون هرگونه دسته‌روی قبل و بعد اقامه نماز، بر اساس پروتکل نمازهای جماعت در فضای باز با ۴۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله حداقل دو متر و استفاده از ماسک و همچنین، سجاده و مُهر شخصی اقدام کنند.

 

 

photo_2021-08-17_10-05-56

 

مردم به مرزها مراجعه نکنند/ عراق ویزا صادر نمی‌کند

قاسمی، مدیر کل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرز‌هایی که مستقیما با عراق در ارتباط است، بسته نبودند بلکه محدود بودند. اکنون عده‌ای از هموطنان برای رفتن به کربلا و نجف در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا به مرز‌ها مراجعه می‌کنند؛ این اقدام عملا فراهم نیست.

قاسمی گفت: به دلیل شرایط کرونایی عراق ویزا صادر نمی‌کند و خواهشمندیم مردم به مرزهای کشور مراجعه نکنند. برابر قوانین عراق اگر فردی بدون ویزا وارد خاک عراق شود، تا ۳ سال زندانی دارد و این حکم برای همه اجرایی است.

این مقام وزارت کشور گفت: ما از تیرماه سال گذشته ۷ گروه را مجزا کرده بودیم که به دلیل ضروریت‌ها و با ویزا اگر به مرز مراجعه کردند امکان تردد داشته باشند. فعلا تردد ۷ گروه از مرز‌های ایران به عراق به قوت خود باقی است.

دیدگاه تان را بنویسید