ایلان ماسک از رمزارزها دفاع کرد/ ماجرای مالیات از ارزهای دیجیتال به کجا می رسد؟

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا که مقدار زیادی بیت کوین در اختیار دارد به طرح جدید کنگره درباره رمزارزها انتقاد کرد و گفت: «کنگره نباید برندگان و بازندگان ارزهای دیجیتال را تعریف کند و گروه‌بندی ایجاد کند. تا زمانی که تصمیمات شتاب‌زده برای رمزارزها گرفته نشود مشکلی ایجاد نمی‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در حالی که کنگره آمریکا در آستانه رای‌گیری برای تصویب طرح مالیات بر دارایی‌هایی دیجیتال است ایلان ماسک عقیده دارد نباید دست به مقررات شتاب‌زده زد و با این طرح مخالفت کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز جمعه در توئیتی گفت: «تا زمانی که مقررات شتاب‌زده وضع نشود صنعت کریپتوکارنسی با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.»

ایلان ماسک به طرح جدید کنگره درباره رمزارزها انتقاد کرد و گفت: «کنگره نباید برندگان و بازندگان ارزهای دیجیتال را تعریف کند و گروه‌بندی ایجاد کند. تا زمانی که تصمیمات شتاب‌زده برای رمزارزها گرفته نشود مشکلی ایجاد نمی‌شود.»

این لایحه بحث برانگیز به دنبال ایجاد ۲۸ میلیارد دلار مالیات برای جامعه رمزارزها است. این لایحه هنوز تصویب نشده اما واکنش منفی زیادی از طرف فعالان و طرفداران بازار ارزهای دیجیتال داشته و حتی برخی از نمایندگان اصلاحاتی در لایحه ایجاد کرده‌اند که رسانه‌های آمریکایی این اصلاحات را عامل دو قطبی کردن فعالان حوزه رمزارزها دانستند.

بر اساس اصلاحات ایجاد شده کارگزاران و استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال از پرداخت مالیات معاف هستند.

حتی جالب است بدانید که دولت بایدن از اصلاحیه ایجاد شده توسط سناتور وارنر و پورتمن حمایت‌ ویژه کرده است و به عقیده خیلی از فعالان بازار این یعنی آغاز دوقطبی‌سازی.

این قانون واکنش‌های زیادی از سوی فعالان بازار رمزارز داشت و حتی بسیاری با نمایندگان خود در کنگره تماس گرفتند و با این قانون مخالفت کردند.

بسیاری در آمریکا عقیده دارند بی‌قانونی از قانون شتاب‌زده بهتر است.

آنتونی پامپلیانو در توئیتر خود نوشت: «با سناتورهای خود تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید می‌خواهید نوآوری و رفاه اقتصادی در ایالات متحده باقی بماند.»

 

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید