احتمال افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به 40 هزار تومان/ قیمت مرغ زنده به ۷۰ هزار تومان رسیده است!

در ۴۰ روز گذشته دو نهاده اصلی تولید شامل ذرت و کنجاله سویا برای واحدهای تولیدی تخم‌گذار تامین نشده است و احتمال افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به ۴۰ هزار تومان دارد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ قیمت مرغ زنده تخم‌گذار از سال گذشته تاکنون ۱۴۰ درصد گران شده است. رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اعلام این خبر گفت: سال گذشته قیمت یک مرغ زنده ۴۲ هزار تومان بود اما حالا بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

تجارت‌نیوز در ادامه نوشت: ۴۰ روز است که صدای مرغداران به هیچ نهاد نظارتی نمی‌رسد! تلفات مرغ به دلیل کمبود دان زیاد شده و هنوز نهاده‌ای به دست مرغداران نرسیده است. حالا وضعیت مرغداری‌ها آنقدر وخیم شده است که مرغداران درباره بحران صنعت طیور به رئیس جمهور نامه نوشتند.

در این نامه آمده است« در ۴۰ روز گذشته دو نهاده اصلی تولید شامل ذرت و کنجاله سویا برای واحدهای تولیدی تخم‌گذار تامین نشده و کشور در یک قدمی فاجعه عظیم قرار گرفته است.»

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با تائید کمبود دان مرغ توضیح داد: از سال گذشته تاکنون قیمت مرغ زنده تخم‌گذار ۱۴۰ درصد گران شده است. یعنی سال گذشته قیمت هر مرغ زنده تخم‌گذار  ۴۲ هزار تومان بود اما حالا بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت مرغ زنده سه ماهه نیز به ۷۰ هزار تومان رسیده است!

ناصر نبی‌پور گفت: با این سرمایه‌های کلانی که در مرغداری‌ها وجود دارد اما دان مرغ نیست و خسارت سنگینی به مرغداری‌ها وارد می‌شود و مرغداران مجبور هستند برای کاهش تلفات، نهاده طیور خود را از بازار آزاد تهیه کنند.

در ۴۰ روز گذشته دو نهاده اصلی تولید شامل ذرت و کنجاله سویا برای واحدهای تولیدی تخم‌گذار تامین نشده است

احتمال افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به ۴۰ هزار تومان!

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: هزینه تولید افزایش پیدا کرده است و با برآوردهای انجام شده قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری به ١٧ هزار و ۵٠٠ تا ١٧ هزار و ۶٠٠ تومان رسیده است. بنابراین ممکن است قیمت تمام شده یک شانه تخم‌مرغ با احتساب هزینه حمل و نقل برای مصرف‌کننده به ۴۰ هزار تومان برسد!

نبی‌پور همچنین از کیفیت دان مرغ‌ها انتقاد کرد و گفت: درباره میزان کیفیت نهاده‌ها نظارتی وجود ندارد و ذرت‌های خارجی در بنادر شمال که دارای بیشترین میزان رطوبت هستند، نگهداری می‌شوند. بنابراین اکثر این نهاده‌ها به دلیل تاخیر در تحویل کپک‌زده و فاسد می‌شوند. به عنوان مثال سال گذشته ۷۷ تن از ذرت‌های کپک‌زده به دست یک مرغداری رسیده بود که سریعا معدوم شد.

هفته گذشته محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور هم با اشاره به مشکلات مرغداران برای تهیه نهاده گفته بود: «کمبود دان باعث شده ۱۵ تا ۲۰ درصد جمعیت مرغ کشور بر اثر گرسنگی تلف شوند.»

دیدگاه تان را بنویسید