در گفت و گو با جی پلاس؛

نظر یک اقتصاددان درباره رونق روزهای اخیر بورس: افزایش قیمت سهام شرکت ها منطقی نیست

بهمن آرمان گفت: افزایش قیمت های جدید در بورس که در حال رخ دادن است را چندان منطقی نمی دانم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد: شاخص بازار سرمایه به ارتفاع یک میلیون و چهارصد هزاری رسیده است که پس از سقوط بورس در سال گذشته چنین شرایطی به خو ندیده است. 

ارزش معاملات روزانه در بازار سرمایه نیز افزایش یافته است اما سوالی مطرح می شود این است که رشد این روزهای بازار سرمایه مانند سال گذشته سهام داران را متضرر می کند یا خیر؟

این پرسش را با بهمن آرمان اقتصاددان و استاد دانشگاه که در سال های دور معاون سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بوده است، در میان گذاشته ایم. 

بهمن آرمان

آرمان در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس می گوید: افزایش قیمت های جدید در بورس که در حال رخ دادن است را چندان منطقی نمی دانم. واقعیت این است که چرخ اقتصاد باید بچرخد تا چرخ بورس هم بچرخد و ما در حال حاضر این را نمی توانیم مشاهده کنیم. تولید فولاد، سیمان و بسیاری از کالاهای دیگر که شرکت های تولیدکننده آنها در بورس حضور دارند کاهش پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی چطور می توان انتظار داشت که افزایش قسمت سهام در بورس را روندی طبیعی، منطقی و علمی بدانیم؟ خاطرنشان کرد: من اعتقاد ندارم این روند طبیعی باشد. 

این اقتصاددان در پایان گفت: عده ای عنوان می کنند افزایش قیمت ها در بورس متاثر از افزایش نرخ تورم است که بعید می دانم چنین تصوری درست باشد. 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید